Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday 6 March 2015

Abdul Aziz Isa Dijanjikan Presiden DAP Kebangsaan, Anak Didik Chong Chieng Jen #DAP

Bergitu bendulnya Abdul Aziz menjadi Anak Melayu Sarawak yang paling mudah diperbodohkan dengan janji dan harapan palsu sebagai Pengerusi. Hairan juga ye manusia terpelajar menjadi sebergitu bodoh hingga terpedaya.

Persoalannya Aziz ini anak didik Chong Chieng Jen, Adakah ini cara Chong taburkan madu berjanji kepada anak-anak melayu dan bumiputera Sarawak dengan janji-janji manis yang tidak mungin ditunaikan. Sebagai Presiden DAP Kebangsaan tu!! Habis mana hendak letak Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang, mampukan Aziz tendang mereka duduk di bawahnya?

Darimana sumber ucapan ini, bukan PPM sengaja ada-adakan cerita tapi lihatlah sendiri bagaimana Aziz berdebat dengan PPM dan rakan-rakaan yang lain hingga 3 kali komen terus takda idea nak pertahankan diri dan cabut lari:




Apa yang PPM cuba pesedarkan Aziz ini yang menulis berdasarkan skrip arahan DAP. Sebagai seorang muslim adalah tidak wajar mereka cipta fitnah kepada Baitumal Sarawak kononnya gagal menyediakan bantuan RM40k kepada mualaf. Hingga dia sanggup menyelar Baitumal Sarawak punca berlakunya Murtad.

Sebenarnya Aziz yang baru setahun berkecimpung sebagao orang politik AKA hamba DAP. Tidak faham bagaimana kerajaan Sarawak membantu rakyat yang bukan hanya sekadar mualaf tetapi secara menyeluruh.

Di Sarawak ada 2 program yang sedang rancak bergerak di kawasan-kawasan perdalaman Sarawak demi membantu rakyat miskin untuk menyara hidup. Iaitu 1Azam dan E-Kasih.

Kedua-dua ini memberi bantuan kepada rakyat miskin termasuklah mualaf, berpeluang meningkatkan pendapatan melalui bantuan modal membuka kedai runcit, peralatan jahitan, haiwan ternakan dan pelbagai lagi bentuk bantuan mengikut kesesuian seseorang yang dibantu dan berdasarkan kawasan yang bersesuaian dengan projek ekonominya.

Malah program ini juga menyedia pelbagai bimbingan serta kursus untuk memastikan mereka mampu berdikari.

Bukan itu sahaja TEKUN antara jabatan kerajaan yang giat memberi bantuan kewangan tanpa faedah kepada rakyat dari RM3k hingga RM100k serta kursus dan seminar yang mampu membimbing mereka berdikari dalam menjalankan perniagaan sendiri.


Itulah cara yang betul membantu rakyat dengan memberi kail untuk memancing bukannya memberi ikan untuk dimasak pada setiap hari. Kalau hendak dibandingkan DAP yang sengaja mencari peluru untuk menjatuhkan kerajaan Sarawak terutama pada era Tan Sri Adenan Satem. 

Maklumlah status populariti CM sekarang semakin mendadak naik dan pembangkan tidak ada modal yan besar untuk memperjatuhkan CM. Sebab itulah Baitulmal Sarawak menjadi sasaran kononnya gagal membantu Mualaf. Tetapi pernahkan DAP menyumbang apa-apa kecuali ada sekali dua untuk 2 3 orang sebagai bahan publisiti media. Lepas tu diam..


Anak-anak muda seperti Aziz sepatutnya celik laa sikit memandang dan berfikir kenapa dia dijanjikan bukan-bukan dengan syarat memperjatuhkan bangsa sendiri.

2 comments:

Anonymous said...

Janji kafir harbi x sepatutnya dipercayai. Mereka hanya tanam tebu di bibir mulut.

Anonymous said...

Kikikikikiki... bukan ariya tek, aziz tok x ngakuk melayu ka? Mun x silap, nya madahnya melano/cina...

40k utk mualaf.? Diberik salah, x d berik pun salah. Serba serbi salah jak....

Paloi nembiak tok.

Isu Terkini

get this widget here