Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 20 March 2012

Himpunan Hijau, LGE Hasilkan Radiasi!! PKR Diam!!


Apa dah jadi dengan Guan Eng lidah bercabang.
BUKIT MERTAJAM 19 Mac - Ketua Menteri, Lim Guan Eng diminta menghentikan projek loji pengeluaran panel solar yang akan dibina di Batu Kawan kerana ia mengancam keselamatan penduduk di situ.

 

Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Huan Cheng Guan berkata, pembinaan loji tersebut akan menyebabkan berlaku pencemaran alam sekitar dan menjejaskan kesihatan.

Beliau berkata, pihaknya menerima bantahan daripada nelayan dan pengusaha makanan laut yang mendakwa kehidupan mereka akan tercemar dengan sisa toksik apabila loji panel solar dibina di situ.

"Sebagai sebuah kerajaan negeri pakatan pembangkang yang sering melaungkan ketelusan dan akauntabiliti kepada rakyat negeri ini, sepatutnya mendapatkan pandangan rakyat sebelum melaksanakan projek itu.

"Pembinaan loji panel solar itu amat serius kerana kita ada pilihan untuk tidak membina kilang berkenaan di negeri ini.



Sekarang Pulau Pinang pun dah ada sumber menghasilkan radiasi kenapa Guan Eng Tutup mata!! 

Dalam masa yang sama, Pakatan Rakyat memutuskan untuk tidak menyertai Jawatankuasa Khas Parlimen (PSC) bagi mengkaji isu Lynas setelah mendakwa jawatankuasa itu tidak memberikan ruang kepada mereka untuk menyatakan pendapat. Semuanya auta untuk menggagalkan perancangan ekonomi negara.

Pakatan Haram memang suka buat kerja-kerja haram!! Lihatlah Fauziah berpura-pura hendak perjuangkan Alam Sekitar untuk Lynas sahaja, bagaimana pula dengan Pulau Pinang adakah mereka tampil menyiasat. Pakatan Haram ni kalau betul-betul ikhlas buat desakan keseluruhan negara, jangan main sekerat-sekerat!!

2 comments:

muzafek said...

Apalah deiy?? Kilang membuat panel solar yg terbesar di Asia Tenggara adalah terletak di Melaka, berhampiran Alor Gajah yg disekelilingi taman2 perumahan...yg itu ko tak nampak ker??? atau buat2 tak nampak.. boleh blah lah beb jgn ma=nak jual temberang jer...

Anonymous said...

Kilang apapun kalau ada radiasi kenapa tidak serang tidak kiralah kat melaka ke pulau pinang ke negeri manapun. kalau nama perjuangkan alam sekitar jgn main pilih2. nampak sangat le mangkuk Pakatan Jahanam ada agenda hendak serang najib

Isu Terkini

get this widget here