Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 18 March 2012

PAS Menyalak Dengan Bayangan Sendiri


 

Khabarnya, NGO Jati telah mengenal pasti berberapa kawasan yang sesuai, untuk Jati meletak calon bagi PRU13. Khabarnya juga kebanyakan kerusi yang dikenal pasti Jati melibat kawasan yang dimenangi PAS. Antaranya Gombak Setia yang kini disandang presidenya yang menang atas tiket Pas, Hulu Klang, Lembah Jaya, Meru, Bangi, Sejangkang dan Chempaka. Hal ini menyebabkan puak-puak PAS mula syak wasangsaka yang kononnya Jati berusaha membantu UMNO-BN memenangi PRU13.
Bagi untuk menambah sedap cerita ada juga menambah Jati akan diberi ganjaran termasuk dilantik menjadi pengerusi atau pengarah dalam syarikat GLC! akan dilantik menjadi senator kononnya! untuk dilantik menjadi menteri yang menjaga hal ehwal agama Islam. Semakin hari, semakin kuat syak wasangka puak-puak PAS tampa memikir soal dosa dan pahala. Almaklumlah dosa pahala mereka boleh atur, tapi hilang ke Putrajaya hilang akal dibuatnya.

Itulah kisah puak-puak PAS yang dimuatkan dalam Haramkah. Selagi ada yang mahu bersama PAS, datanglah jenis penyamun, perompak dan peliwat macam-manapun semua dapat di ampunkan malah akan sisucikan diri melebihi yang menentang PAS.

Sebaliknya, mana-mana yang keluar dari puak-puak PAS, tidak payah tanya alim sejauh manapun, baik sejauh manapun atau ikhlas sejauhmanapun dalam memperjuangkan syiar islam. Semua dah tidak bermakna. Tiada kata puji melainkan kata keji dan bersedia untuk menerima tomahan, fitnah dan siap dikatakan sesat lagi. Itulah yang berlaku kepada Hassan Ali yang diperlakukan oleh Parti Adat Sosial. HamPAS.


No comments:

Isu Terkini

get this widget here