Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 12 March 2012

PR punyai "Back-up Plan" jika PRU13 UMNO-BN bila-bila masa.



 

Semalam Datuk Sri Sharizat mengumumkan meletak kedua-dua jawatan. Datuk Sri Najib dan seluruh UMNO-BN menyambut baik keberanian Sharizat berundur demi memberi ruang PRU13 berjalan dengan UMNO-BN bebas dari halangan.

Pengumuman pemansuhan SBPA dengan kenaikan gaji antara 7%-13% juga telah dianggap selesai dari masalah Pakatan Haram menghasut kakitangan awam. Malah Populariti Datuk Sri Najib yang semakin meningkat dengan Tranformasi Kebajikan Rakyat. Menyebabkan DSN semakin rapat dengan rakyat terutama rakyat yang berpendapatan di bawah RM1500 melalui skim BR1M. Malah isu kenaikan gaji, isu KR1M, Sara1M, Rumah Mesra Rakyat dan pelbagai peruntukan besar mengikut keperluan tempatan. Semuanya menyebabkan Pakatan Haram lemas denga keprihatinan DSN. Ditambah pula The Malaysian Insider melapurkan kadar sokongan kepada Najib naik 10% kepada 69%. Kemenangan makin sukar diramalkan buat Pakatan Haram. 

Tambahan pula Pakatan Haram masih gagal memulihkan kemelut pentabiran Selangor. Isu SELCAT yang menjadi semakin panas, dimana pendedahan Raja Petra tentang projek 250 juta secara rundingan terus dan Nurul Izzah memperalatkan dan memperngaruhi MB Khalib dalam membenarkan kroni-kroni Nurul Izzah menikmati tender pasir. Malah Azmin Ali juga dituduh mengutik hasil pasir, yang kononnya untuk tabung PRU13. 

Persoalanya adakah Pakatan haram akan berdiam diri. Sebenarnya PR memang telah membuat persiapan sebagai "back-up plan" jika mereka tidak sempat menghadapi dengan yakin, jika parlimen dibubarkan. Mereka punyai dua pilihan samada menagguhkan pembubaran DUN atau menapulasikan Himpunan Hijau 03 sebagai jalan terakhir samada menjatuhkan populariti Najib sebagai menteri yang berasal dari Pahang atau menimbulkan keadaan luar kawalan kepada negara. baca lanjut:




No comments:

Isu Terkini

get this widget here