Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 29 April 2012

Bukti Bersih 3.0 Terang-terang Mencabar Keputusan Makamah Kenapa Kita Masih Berdiam

Kami rakyat Malaysia yang melihat bertapa beraninya pemimpin Pakatan Rakyat mencabar secara terang-terang untuk memasuki Dataran Merdeka. Wahal mereka tahu kawasan tersebut menjadi larangan dari Makamah. Jika menjadi larangan bermakna tiada guna untuk Azmin berunding dengan polis ketika hari Bersih 3.0 untuk memohon memasuki dataran Merdeka. Tetapi kenapa mereka bersikap berpura-pura depan penyokong yang mereka sedang berunding. Adakah Azmin tidak faham arahan Makamah atau sengaja mencari jalan untuk menghasilkan rusuhan.

Manakala Ambiga cuba mengalih perhatian untuk di adakan siasatan keatas himpunan yang berakhir dengan keganasan. Kenapa mereka berpura-pura lagi? Bukankah Ambiga pada mulanya mengatakan akan mematuhi arahan Makamah tetapi akhirnya mereka menyuarakan rundingan memasuki juga Dataran Makamah. Akhirnya mereka mencabuli arahan Makamah. Permanianan apakah ini? Dan kenyataan Ambiga mengatakan "jika kami telah dibenar untuk menggunakan Dataran (Merdeka) dan pihak polis bekerjasama dengan kami, (protes) Duduk Bantah telah dapat diadakan aman," Apa punya ayat itukah? Adakah Ambiga tidak tahu kuasa polis dan kuasa Makamah. Dan arahan datang dari makamah atau polis yang melarang di adakan himpunan di Dataran Merdeka?

Ini sudah terang-terang mereka melanggar arahan Makamah. kenapa dalang-dalang yang bertangungjawap dilepaskan bergitu sahaja. Adakah kita mengajar rakyat untuk mengenkari arahan makamah. Kami rakyat tidak menyokong Bersih 3.0 amat terkilan jika ini dibairkan berlalu sahaja. Harap ada tindakan. kami menuntut mereka-mereka menjadi dalang berlaku rusuhan dibawa kemuka pengadilan.


No comments:

Isu Terkini

get this widget here