Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Join us

Tuesday, 12 June 2012

Malangnya Nik Aziz Ditempelak "Reti Bahasa Ke Tak" Ustaz Azhar Idrus

Sekarang kedudukan Nik Aziz bakal tercabar, sudah ada suara yang berani mempertikaikan segala ucapan Nik Aziz. Nampaknya Nik Aziz semakin tergugat apatah cara bercakapnya pun sudah terlalu jauh melalut hingga banyak menimbulkan kekeliruan. Semakin Malangnya Nik Aziz Ditempelak "Reti Bahasa Ke Tak" Ustaz Azhar Idrus 

ini cukup menjelaskan Nik Aziz sepatutnya berundur dari terus-menerus mempolitikkan agama demi politik. Satu teguran yang baik yang patut dipuji oleh Azhar Idrus walaupun kadang-kadang ada percanggahan isu dengan Ustaz dan Ulama lain yang patut diperjelaskan lagi.

Persoalannya bukan kita hendak cari gaduh tetapi biarlah kebenaran itu tidak semata-mata menunding kepada sesiapa yang tidak disukai hingga timbul soal pilih kasih. Seperti kes K Pop ada yang terlampau menonjol sifat main politik dari memperjuangkan kebenaran. Seperti menghukum mendahului kuasa Allah..

Cukuplah kita dihidang dengan Nik Aziz mempolitikan Islam demi kepentingan diri! Biarlah kita biar Islam adalah kebenaran yang adil tampa mengira siapa dan kedudukannya. Yang penting sebarkan islam dengan ikhalas kerana Allah dan bukan kerana hajat yang terpendam. 

16 comments:

Anonymous said...

Hahaha..tak sia2 aku suka dengan ustaz ni walaupun kadang2 dia over.Aku ingat dia sorang aje ustaz pro pas yg selamba badak maki nik ajis sebab ilmu nik ajis yg songsang tu.

Anonymous said...

Ok aku dah tengok video penuh ustaz azhar idrus tu.Sebenarnya takde kena mengena langsung dengan ceramah nik aziz tu.Jadi aku anggap orang yg upload youtube ni sengaja melaga2kan 2 orang tokoh ni.

Ini taktik kotor pada aku.Walaupun aku tak sokong pas aku tak suka taktik2 bodoh macam ni.Ini taktik pembangkang ni jenis2 yg edit ucapan tun m konon2 memfitnah anuwar dulu.

Bodohlah buat kerja macam ni.Kalau nak lawan,lawanlah cara sihat dan benar bukan mereka dan melaga2 yg tak benar.Politik biarlah beretika bai.

Anonymous said...

Astagfirullahalazim. Bertaubat la penulis sebelum terlambat. Demi politik diwujudkn mcm2 fitnah... Pd ulama pulak tu dilaga-lagakan. Dunia ni sementara, pd sesiapa yg mendapat jawatan perlu jlnkn amanah yg diberi, bukan membezakan parti. Islamkah anda? Kita patut menyatukan umat islam bukan melagakan atau ketawakan sesama umat islam.

Anonymous said...

Hoii bodoh!! Ini bukan pasal penulis bodoh or taktik kotor or buat kerja bodoh!! Tp korang yg baca ni bodoh bangang nak mampos tahap bangang. Ko ni mmg dah 1 keturunan bodoh sampai bila pn akan jd bodoh. Maksud video kat atas tu bukan melaga2kn. Tp nk tunjukkn nik aziz ckp ln idrus ckp ln. Nik aziz yg nyanyuk ni ckp agama adalah politik, islam politik, alquran pn politik. Tp idrus plak ckp sebaliknya. Tu la maksud kat video tu bangang woiii. Bodoh xblh di ajo ko ni.

Anonymous said...

Bodo, bangang, babi, sial punya org2 pas yg politikkn agama ni. Sesungguhnya korang semua la yg akan dilaknat tuhan.

Anonymous said...

Tinggi sgt kah ilmu kita, agung sgt kah pemimpin kita, cantik sgt kah adab kita...?

Kalau nk hafaz surah yasin pn xmampu, jgn lah kita nk hina para ulamak yg 30juzuk quran di hafaz mereka...


Subhanallah...

Anonymous said...

Hoii ni lg sorg bongok. Da nik aziz nyanyok sndri ckp semayang tonggang tebalik pn blm tentu masuk syurga. Ni kan lg stakat hafaz quran. Hafaz pn kalu xtau maksud ni la jdnya nama jer ustaz tp mengumpat nengeji org ln memecah belahkn umat islam menfitnah tanpa bukti sahih bahasa yg keluar dr molot memaki cerca. Ni ker nama ustaz? Ni bukan ulamak tp ulau dalam semak phm!! Org soh makan taik pn ikot menyondol jer. G balik baca mukadam dulu la oii..

Anonymous said...

bahasa anda melambangkan diri anda..

Anonymous said...

herm .. sape yg ade akal yg di anugerahkan sahaja boleh menilai video ni dengan akalnye.. kenape tak ditayangkan penuh ape isi dalam ceramah antara dua penceramah ni ? kenape CUT-CUT? jawpannya ingin menimbulkan kekeliruan .. saya ada dalam ceramah ini saya tahu ape yg diperkatakan mereka.. UMNO telah memutar belitkan keadaan,buatlah mcm mane pon.. tektik ni dah lapok... ini melambangkan UMNO terdesak..terdesak..manusia dalam terdesak akn bertindak seperti BINATANG

Anonymous said...

PAS adalah hampas dan bangang....nak termuntak bila aku selalu tgk orang tulis ' .Walaupun aku tak sokong pas aku tak suka taktik2 bodoh macam ni'. Tapi sebenanya dia sokong pas....saja je nak pancing undi...selalu sgt aku tgk...cam bagus jer..

Anonymous said...

Weh pencacai UMPORNO/UMNGOK.. cukup2la tu dengan komen2 bangsat kau orang masing2.. JANGAN MEMBANGSATKAN DIRI DENGAN KOMEN LAHANAT KAU YG LAHIR DARI JARI2 JEMARI CELAKA SIAL KAU ORANG LA WEY..ADMIN TAIK ni pun satu celaka nk laga2kan orang agama.. slama ni gua GUNA ayat sopan asik kena kritik ni aku bawa keluar ayat biadap.. UMNO MEMANG BANGSAAAAATTTTTTTTTTTTT... BN MEMANG CELAKAAAAAAA.... LAHANAT SIAL LA KAU PENCACAI UMPORNOOOOO..!!!!

salam.. said...

cantik bahasa abang ? betul la nik aziz cakap kuat sembahyang tapi belum tntu masuk syurga. saje nak tanya, abag sembahyang ni kusyuk ke ? klu tak kusyuk,asyik pikir pasal politik je sama juga masuk neraka. tu ayat mencarut a.k.a menghina tu, sampai mati, selagi ada orang baca selagi belum terbukti yang benda itu salah selagi itu abang dapat dosa walaupun sudah jadi arwah. jaga sikit bahasa abang, takut jadi pemberat masuk ke neraka. ALLAHURABBI.

Anonymous said...

HAHAHAHHA sebenarnye admin ni bengal dan noob, spesis manusia xRETI BASE !
hoii bahlol, UAI ni kate MUNG RETI BASE ke dop, tu dye kate kat org2 yg cakap hukum potong tangan, hukum hudud xada dalam Al-quran, org2 yg kate hukum potong tangan tu mainan politik org pas. HAHAHA sbb tu UAI bidas kat org2 tu, RETI BASE dop( aku tamboh, reti base dop BODO) skrg admin hok xfaham? faham dop lagi BODO? ke duk bodo ke diri lagi? BAHLOL, DASAR BAHLOL tapi ade hati nk laga-lagakan org berilmu. LEMBU TETAP LEMBU La weii, pegi ragut RUMPUT dlm KONDO la

Anonymous said...

admin... ko 2 blaja agama mase skolah dlu, ade x ustazah/ustaz ko ckp islam nih adalah agama yg menyeluruh? ke ko ponteng skolah mase pelajaran agama?? so, drpd entry ko nih, ko menafi kn la kenyataan 2?? haish... admin2... duk umah, bukak tafsir or pi cri guru2 agama... blaja balik agama...

Anonymous said...

Itulah dulu mak bapak suruh pg sekolah, ponteng. Penjelasan dlm bahasa ibunda pon tak faham ye? Cuma pandai nak pelagakan org je. UAI mengajar hukum agama & tak suka dibabitkan ngan mana2 parti politik sbb nak tarik anak2 muda. Nik Aziz tu ulama', ada sarjana dlm Perundangan Islam & semua yg dia ckp tu mmg betul pon. Kalau ada zionis keluar kan teori mengarut yg ikut selera nafsu, cepat plak korg ikut ye? Itulah org melayu, bangsa ku yg masih ada taknak berubah.

Anonymous said...

CAKAP LA MACAM MANA PUN..BAGI AKU..NIK NAJIS NI BUKAN ULAMAK TAPI PUKIMAK SHIYAL..MULUT LONGKANG JUGAK..BANTUAN DARI KERAJAAN PUSAT BERJUTA JUTA UNTUK AIR DIKELANTAN SAJA..ADA DIA NAK BAGITAU???? DIA BOHONG LAGI MENGATAKAN TAKDE...SUMPAH BIAR DIA MATI NI ORANG SUNGGUH MENGANIAYA UMAT ISLAM KELANTAN..HARI TU NAK MANDIKAN JENAZAH PUN TERPAKSA GUNA AIR BOTOL MINERAL..CELAKA PUNYA KEBAJIKAN..PEGI MAMPOSS LAH!!

Langgan Melalui Email

Lagi Post Pecah Palak Mikir