Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 11 June 2012

Perang Antara Zuraida Kamarudin Dan Khalib Ibrahim Merebak Ke Pakatan Rakyat

Kerana situasi yang amat tertekan, peperangan ini sememangnya tidak dapat dielakan lagi. Inilah akibat jika bercakap dan berjanji tampa berfikir untuk bertangungjawap! Akibatnya Perang Antara Zuraida Kamarudin Dan Khalib Ibrahim Merebak Ke Pakatan Rakyat yang akhirnya menjadi nanah berbisa hingga boleh meruntuhkan Pakatan Rakyat.

Dimana Anwar Ibrahim di dalam situasi ini! Sudah pasti Anwar Ibrahim akan tutup mulut kerana dirinya sendiri sudah buntu untuk memikir cara dan kaedah menyelesaikan masalah janji-janji PRU12 kepada rakyat Selangor. Hingga akhirnya Khalib Ibrahim menyerah kalah mengaku PKR gagal! malah membidas sikap Zuraida yang masih berlagak bodoh sombong untuk berjanji mengagihkan RM50 kepada ibu-ibu di Selangor. Walaupun Zuraida sendiri bingung dari mana hendak korek duit.

Kalau tidak beri bagaimana pula! sedangkan rakyat Selangor tahu yang kerajaan negeri punyai dana RM600 juta sebagaimana diwar-warkan PKR sendiri dalam siri ceramah serata ceruk pelusuk negara. Tapi hakikatnya kerajaan negeri tak ada duit. 

Kalau ada kenapa terpaksa mengadaikan tanah untuk mendapatkan dana RM30 juta untuk menampung masalah PTPTN digantung untuk pelajar UNISEL. Nasiblah ibu-bapa pelajar tampil merayu kerajaan pusat luluskan PTPTN kepada pelajar. Kalau tidak habis tergadai harta benda kerajaan negeri.
Inikah tahap kemampuan pentabiran dari manusia yang bongkak sanngat mendabik dada sebagai Penasihat Ekonomi Selangor terbaik di Malaysia, Siapa lagi kalau bukan raja auta Anwar Ibrahim yang sedang menjaja hendak beri air, elektrik percuma diserata pelusuk negara sekarang ini. Sampai sekarang duduk menyebar auta konon Selangor hebat, yelaah yang hebat autanya! sama dengan anaknya Nurul Izzah pembohong terbesar Malaysia!


SHAH ALAM: Ketua Wanita Umno Selangor, Raja Datuk Ropiaah Raja Abdullah menyifatkan kini Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim telah sedar kerajaannya tidak mampu melaksanakan janji-janji yang ditabur selama ini.

Beliau yang dihubungi berkata manifesto yang disampaikan kepada rakyat sebelum Pilihan Raya Umum ke 12 (PRU12) masih belum terlaksana.

"Mereka banyak berjanji pada PRU -12, jadi saya cuma terfikir macam mana dia hendak melaksanakan janji ini, jika banyak lagi janji-janji yang dulu pun tak dilaksanakan.

"Mungkin Tan Sri Khalid sedar yang Pakatan Rakyat mereka dalam kedudukan yang tidak baik," kata Ropiaah.

Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin sebelum ini menyatakan untuk memberi sejumlah RM 50 kepada semua kaum ibu di Malaysia jika berjaya memerintah negara dibantah Khalid. sambung baca cerita yang lebih menarik

No comments:

Isu Terkini

get this widget here