Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 23 September 2012

Ambik!! Baru Bian Terkial-kial Hendak Spin

Serangan terhadap Pakatan Rakyat kali ini benar-benar membuatkan mereka Pecah Palak Mikir bagaimana hendak spin. Tiada lagi hujah-hujah yang dapat menangkis tuduhan Suaram menerima dana asing malah bergitu juga dengan dana yang di sumbangkan oleh NED kepada NGO yang bersetongkol dengan Pakatan Rakyat.

Baru Bian mengeluarkan kenyataan KeadilanDelay yang sekadar cukup muat kerana Kali Ini Baru Bian Mati Akal Hendak Spin
“Ia cubaan terdesak BN untuk memperkecilkan perniagaan yang sah, masyarakat sivil dan organisasi dengan menyatakan Malaysia dilemahkan negara asing, bukan sahaja tidak masuk akal tetapi menunjukkan BN menggunakan taktik menakutkan-nakutkan di peringkat antarabangsa.
Persoalannya Suaram atau NGO lain selama ini berbentuk NGO ke atau Syarikat. Apa yang cuba ditampilkan Pakatan Haram sebelum ini, Ambil contoh! yang kononnya Suaram adalah sebuah NGO yang memperjuangkan rakyat, tetapi kenapa tiba-tiba dikaitkan dengan perniagaan apabila dituduh menerima dana asing dari Soros dan NED. Rujuk Sini

Berniaga kejadah apa yang kadar transaksi saluran dana yang bergitu besar. Adakah selama ini Suaram menjalan import exports dengan NED atau Soros? Selama ini tidak pula apa kaitan perniagaan yang boleh menyebabkan Baru Bian untuk kaitkan dana yang diterima satu perniagaan yang sah! 

Sekarang siapa yang sebenarnya hendak bermain taktik momokan ini sebenarnya hanya menunjukkan ketakutan PR sendiri terhadap demokrasi sebenar dan lebih penting lagi mereka melihat puaka yang tidak wujud (pinjam perkataan Baru Bian). Sekarang baru Bian sedar..
Akhbar Pro Umno-BN, New Straits Times (NST) semalam mendakwa Pembiayaan Kebangsaan Untuk Demokrasi (NED) memberi dana kepada organisasi dan kumpulan NGO di Malaysia.
Tetapi apa yang pelik sekarang ini tiada lagi ugutan untuk menyaman kepada mana-mana pihak yang terang-terang mendedahkan dana haram yang masuk. Paling pelik NGO kena seranag Pakatan Rakyat pula yang melatah yee. Aapahal macam ada kaitan je rupanya.

Bab Suaram dedah hal isu karpal selam, dari 4 bulan sampai sekarang isu spina ke Najib Razak tidak juga-juga sampai, wahal ahli Pakatan Haram dan Suaram sudah berapa kali ulang turun naik kep Perancis. Akal apa yang sebenarnya Pakatan Haram hendak mainkan kalau sekadar untuk membina persepsi tin kosong tampa perlu membuktikan apa tentang kesahihannya. 


No comments:

Isu Terkini

get this widget here