Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 23 September 2012

DAP Harap Orang Islam Murah Hati Maafkan Ngeh Ko Ham

Hah!! Sekarang PAS dan DAP telah bekerjasama merayu kepada rakyat beragama islam memaafkan  Ngeh. Agak-agaknya semudah itukah?

Ahli Parlimen Kepong ini juga dilihat memberi gambaran agar semua pihak perlu bersikap terbuka untuk memaafkan Koo Ham dan tidak wajar terus meminta dikenakan tindakan tegas, sebagaimana didesak oleh Umno, kerana beliau telah pun meminta maaf.
“Beliau pun sudah mohon maaf, apa lagi kita boleh buat, tak akan kita nak hapuskan dia pula, dan saya yakin Islam agama yang murah hati,” katanya.
Menurutnya, Koo Ham, yang juga Ahli Parlimen Beruas,  
Timbalan Pengerusi DAP, Dr. Tan Seng Giaw 
Klpos 
 DAP sekarang sudah semakin bersungguh-sungguh untuk mempertahan Ngeh kerana DAP lebih mengutamakan jentera parti dari membuktikan DAP adalah sebuah parti yang mengjaga sensitiviti agama lain dan menafikan hebohan DAP Anti Islam. DAP boleh menggunakan situasi ini untuk membuktikan mereka bukan jenis anti Islam.

Jika DAP gagal menggambil sebarang tindakan yang tegas terhadap Ngeh membuktikan DAP tidak penah ikhlas tentang menghormati sentiviti umat islam di Malaysia. Tindakan mengcerita segalanya.

Bukan setakat itu sahaja! malah bekerja keras! DAP Harap Orang Islam Murah Hati Maafkan Ngeh Ko Ham Cukup jelas mempunyai agenda parti mengatasi prinsip dalam Pakatan Rakyat. Atau dalam Pakatan Rakyat sememangnya tidak ujud budaya menghormati sentiviti agama lain?

Dalam pada masa yang sama PAS juga tidak ketinggalan bekerja keras untuk membantu Ngeh supaya dimaafkan rakyat beragama Islam. Adakah sekarang Akar Umbi PAS telah memaafkan tindakan Ngeh tampa mengharapkan DAP mengambil tindakan tegas kepada Ngeh. Atau orang PAS tidak kisah samada DAP menghormati sentiviti islam atau tidak menghormatinya. Rujuk sini

Sekarang rakyat beragama islam bukan hendak dengar pujuk-rayuan DAP agar Ngeh dimaafkan, tetapi kami hendak tahu apa yang DAP akan lakukan untuk membukti keikhlasan mereka mengjaga sensiviti rakyat beragama islam dan bagaimana DAP memberi pengajaran kepada ahli-ahli DAP lain supaya semaikan budaya mengjaga sensiviti orang-orang islam. 

Merujuk samada Timbalan Pengerusi DAP, Dr. Tan Seng Giaw berkata bahawa partinya tidak akan melayan sebarang desakan yang dibuat oleh Umno agar Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham dilucutkan jawatan dalam parti tersebut. 

Itu boleh memberi gambaran terhadap keikhlasan DAP tentang bagaimana keutamaan parti DAP dalam menilai mengjaga seorang ahli atau sentiviti seluruh umat islam di Malaysia.

No comments:

Isu Terkini

get this widget here