Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 27 September 2012

Kantoi ! Tun Mahathir Hina Rasulullah SAW

Kecoh di Alam Maya dengan sebaran Tun Mahathir menghina Rasulullah SAW.  habis semua blog pecacai Pakatan Haram pakat-pakat memaki hamun Tun Dr Mahathir dengan segala ayat keji termasuk ada facebooker memaki "Babi"

Tetapi mereka semuanya adalah manusia paling bodoh dalam dunia, betul-betul jenis berlajar sahaja sekolah bertingkat tetapi peragai bodoh yang bertingkat-tingkat juga tahapnya. Aku inggat hendak bijak. Memang bodoh. Tahu kenapa? Mari kita singkapkan keratan akkbar Utusan Malaysia pada 11 Mei 2000. Dimana ada keratan akhbar bagi teks ucapan Tun Dr Mahathir di Perhimpunan UMNO 2000.































Sumber posting atas
Tetapi itu adalah ayat yang mereka cuba putar belitkan tertapi mari kita baca ucapan penuh Tun Dr Mahathir
Yang jelas ialah kejayaan Dasar Ekonomi Baru yang membawa penduduk Melayu dari kampung ke bandar dan menjadikan mereka orang yang lebih berada, yang tidak lagi 'kais pagi makan pagi' tetapi mampu berbelanja lebih daripada keperluan hidup, sudah membentuk budaya baru bagi orang Melayu. 
Ada orang yang mengesyorkan supaya Melayu ini bersikap kurang ajar sedikit. Syor ini mendapat sambutan. Apa perlunya kurang ajar sedikit? Lebih baik kurang ajar sahajalah.
Dari sini Tun telah memberi gambaran kepada rakyat sikap PAS dan PKR yang selalu menghasut rakyat menjadi kurang ajar kepada kerajaan. Faham tak pecacai-pecacai semua sebelum kita teruskan baris ayat lain.
Dengan itu maka berkembanglah pendapat bahawa tidak perlu ada perasaan terhutang budi sampai mati. Jangan ada langsung perasaan terhutang budi. Jangan berterima kasih kepada orang yang menolong kita. Memaki mereka dan memburuk-burukkan mereka tidak salah. Hanya yang diperlukan ialah bersyukur kepada Tuhan.
Kemudian Tun mengceritakan dengan ajaran sesat cukup hanya sekadar pandai berterima kasih kepada Allah sahaja. Bermakna Pakatan haram menghalalkan rakyat memaki hamun kepada orang berjasa kepada kerajaan. Jadi disini jelas menunjukan Tun mengceritakan situasi sebenar masyarakat kita yang tidak penah ada perasaan bersyukur dan berterima kasih kepada orang yang berbudi untuk mereka.
Nikmat dan rezeki yang kita dapati bukan daripada orang yang menyampaikannya. Jika tidak orang itu, orang lain yang akan menyampaikannya. Jadi kita juga tidak perlu berterima kasih kepada Nabi Muhammad s.a.w. Jika tidak Nabi Muhammad, orang lain akan diutuskan untuk menyampaikan agama Islam. Oleh itu tidak perlulah kita mengagung-agungkan Nabi Muhammad. Memadailah dengan bersyukur kepada Allah Subhanahu wa Ta'ala sahaja.
Dan inlah yang cuba diputar-belitkan Pakatan Haram yang kononnya Tun Dr Mahathir telah menghina Rasulullah, Wahal Tun hanya memberi perupamaan berdasar penjelasan yang di atas. Supaya pecacai dan blogger Pakatan Haram yang jenis tidak  berapa cerdik sangat, boleh faham dengan terliti. 

Apa yang di maksudkan berterima kasih kepada orang yang menyampaikan rezeki dari Allah. Seperti mana kita berterima kasih kepada Rasulullah yang menyampaikan ajarannya kepada umat manusia. Kalau Rasulullah kita wajib mengcintainya.

Tetapi pada Tun tidak pula meminta kita menghormati atau mengangkatnya menagalahkan Rasulullah SAW Walaupun ada pengikut Pakatan Haram mengangkat ketua menyamai Rasulullah. Tun harap cukuplah kita semaikan perasaan menghargai pemberian orang lain dengan senyuman keikhlasan bukan dengan caci maki hamun. Allah juga menuntut kita sedemikian bukan!

Kalau tidak tak berbunyi Tangan Di Atas Lebih Mulia Dari Yang Bawah. Sekarang yang dibawah hendak menunjukan mereka lebih mulia dari yang diatas! Malah mereka berhak menghina atau mencaci yang di atas.  Baca teks seterusnya dari Tun dan insaflah wahai pecacai yang BM tahap cap ayam, buta-buta kau orang makan dosa fitnahkan Tun Dr Mahathir.
Demikianlah antara budaya sesetengah Melayu bandar sekarang. Dan budaya ini diburukkan lagi oleh orang politik yang berkepentingan. Jangan berterima kasih kata orang-orang ini. Jika kami berkuasa kami juga akan memberikan yang sama kepada kamu dan mungkin lebih daripada itu. Oleh itu tolak sahaja orang yang telah berbudi kepada kamu. Sebaliknya gigit tangan mereka.
Gunakanlah apa sahaja untuk menimbulkan kebencian kepada orang yang berbudi kepada kita. Surat layang, akhbar, Internet, semuanya boleh digunakan. Labelkan orang yang dimusuhi dengan gelaran yang buruk kerana dengan cara ini akan meningkatkan lagi kebencian kepada orang tertentu. Mahazalim, Mahafiraun. Sukakah kita kepada orang yang zalim, firaun? Tentu tidak. Oleh itu benci sahajalah orangyang berlabel zalim dan firaun. Tidak ada perasaan yang lebih memuaskan nafsu daripada membenci. Maka politik pembangunan pun diganti dengan politik benci. Bencilah ia dan undilah aku.
Sekarang pecacai termasuk blogger pakatan haram ada faham ke! Atau masih bodoh kepiang tahap kaldai upahan DAP je. Ini senarai blogger bodoh tidak boleh diajar buta-buta makan dosa Fitnah.

Kalau tidak puas hati rujuk disini ok. PecahPalakMikir layan manusia jenis bodoh yang tidak boleh diajar. Sumber rujukan Utusan Malaysia

1 comment:

Anonymous said...

orang yang mencari kesalahan tidak akan terjumpa kebenaran. sikap membenci yang menyebabkan mereka buta dan pekak untuk menerima kebenaran. telah banyak kelahiran PAS orang orang sebegini. bagaimana pula dengan kenyataan nik aziz bahawa dibolehkan berkawan dengan setan sedangkan kita selalu berlindung dengan Allah dari syaitan yang direjam?

Isu Terkini

get this widget here