Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 20 October 2012

10 Sebab Menidakkan Kelayakkan Calon Mengganti Jawatan Mursidul Am Nik Aziz

Memang sukar untuk menduduki jawatan Mursyidul Am PAS yang sedang disandang Nik Aziz hampir seumur hidupnya.

Ada kriteria yang perlu dipenuhi oleh mana-mana calon yang ingin mengganti Nik Aziz. Oleh itu 10 Sebab Menidakkan Kelayakkan Calon Mengganti Jawatan Mursyidul Am Nik Aziz

Sebab yang pertama.
Perlu mempunyai perasaan demdam yang kuat terhadap UMNO. Kerana dengan demdam yang kuat boleh terus menerus menjadi seteru UMNO dan pada masa yang sama dapat menjalinkan hubungan arkab dengan Pakatan Rakyat. Malah mesti ada budaya menyalahkan dalam apa jua situasi.

Sebab kedua
Mesti hati yang kental untuk merelakan perpecahan sesama islam demi matalamat ke Putrajaya. Walaupun perpecahan ini memberi keuntungan besar buat Ketuanan DAP.

Sebab ketiga
Sanggup pada bila-bila masa memperhambakan diri kepada pemintaan Anwar Ibrahim dan memenuhi segala tuntutan agenda Anwar walaupun kadangkala menyimpang dari perjuangan Islam.

Sebab keempat
Bersedia menurut apa jua perancangan ketuannan DAP walaupun terpaksa menggugurkan hudud dan negara islam padahal ini adalah tunjang perjuangan PAS.

Sebab kelima
Bersedia menggadaikan PAS kepada sesiapapun walau terpaksa berkawan dengan syaitan

Sebab keenam
Bersedia menggunakan istilah syurga sebagai balasan kepada mana-mana pihak yang sudi menyokong PAS walaupun akan berlaku kekeliruan kebenaranya yang PAS bukanlah agama sebalik parti yang lebih memperalatkan agama ke Putrajaya.

Sebab ketujuh
Bersedia untuk terjemahkan hab halal sebagai kaedah penyelesaian matalamat menghalalkan cara.

Sebab kelapan
Bersedia menerima kemungkinan campur tangan kuasa luar seperti Yahudi Israel yang kini semakin giat menyalurkan dana untuk kempen pertukaran rejim di Malaysia.

Sebab kesembilan
Bersedia memecat sesiapa sahaja walaupun ikhlas berjuang dengan semangat negara islam, seperti yang sepatutnya menjadi dasar perjuangan PAS. Semata-mata mengelak perpecahan dalam Pakatan Rakyat dan kesetiaan kepada Ketuanan DAP dan Anwar Ibrahim.

Sebab kesepuluh
Bersedia menidakkan hak Melayu demi persefaham dengan ketuanan DAP.

Ini hanyalah sebahagian dari 10 Sebab Menidakkan Kelayakkan Calon Mengganti Jawatan Mursidul Am Nik Aziz dan sudah pasti bukan satu yang Pecah Palak Mikir untuk mengcari pergantinya, persoalannya walaupun ramai Ariwanas boleh mengisinya tetapi keyakinan akar umbi kurang pula!

Sememangnya ada calon yang di sukai akar umbi tetapi masalah termasuk kedalam 10 Sebab Menidakkan Kelayakkan Calon Mengganti Mursyidul Am Nik Aziz pasti akan mengdapat tentangan dan halangan maha mengcabar terutama tengtangan dari Pakatan Haram.

Fuhh! Bukan senang rupa untuk merebut jawatan ini memang Pecah Palak Mikir.

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Isu Terkini

get this widget here