Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 30 October 2012

Ayat-ayat Penyedap Haji Hadi Bersama DAP


Memang akan membuat kar umbi PAS teruja dengan kata-kata Haji Hadi "titik persamaan secara umum telah disepakati apabila DAP menerima konsep yang sudah ada dalam Perlembagaan Persekutuan termasuk kedudukan agama Islam" 

Sesuatu yang dinantikan akar umbi PAS, tertapi kenapa ayatnya terlampau samar untuk menyatakan maksud yang sebanarnya? Apatah kalau kita amati ayat ini "titik persamaan secara umum telah disepakati apabila DAP menerima konsep yang sudah ada dalam Perlembagaan Persekutuan termasuk kedudukan agama Islam"Seolah-olah tidak ada apapun yang berubah dan bukanya lagi kedengaran ayat lantang seperti Nasrudin Tantawi, yang berani berkata Karpal bersedia berunding semula soal hudud! Tertapi akhirnya mengjadi mangsa dimalukan Karpal Singh tampa sesiappun didalm PAS berani tampil secara tergas menengtang karpal Singh.

Inilah ayat pemanis disaat-saat PRU13 yang mana PAS agak tertekan untuk menggambarkan matalamat perjuangan Islam dalam PAS yang semakin suram terbenam di dasar Pakatan Rakyat.

Hakikatnya tidak ada apa-apapun yang berudah selain mengikut dasar yang sedia ada di dalam Perlembagaan Persekutuan! Mungkin PAS terlupa atau sengaja buat buta, selama ini ramai orang PAS kafirkan itulah yang membuat Perlembagaan Persekutuan. hairan juga bagaimana yang digelar kafir itu jugalah yang mereka ikut akhirnya!

Yang kita takut bukannya titik persamaan PAS dan DAP menurut acuan dan kehendak DAP. Almaklumlah PAS kan kaldai belaan DAP! Pecah Palak Mikir layan temberang ke Putrajaya yelah! jawapan sebenarnya titik persamaan secara umum telah disepakati apabila DAP menerima konsep yang sudah ada dalam Perlembagaan Persekutuan termasuk kedudukan agama Islam. Bermaksud Tiada Hudud Dilaksanakan.....

No comments:

Isu Terkini

get this widget here