Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 17 November 2012

Helah Haji Hadi Nampak Manusia Mengsyaitani Negara

Masih ingatkah kita bagaimana PAS mengelar UMNO kafir kerana bekerjasama dengan MCA dan MIC. Tetapi kaedah tersebut menggagalkan PAS untuk menghampiri Putrajaya.

Kemudian PAS sedar tampa sokongan DAP dan PKR adalah mustahil untuk PAS mencapai cita-cita tersebut. Kemudian untuk menutup keceluparan yang lalu, sekali lagi PAS meralatkan hujah Islam demi menggambarkan kononnya PAS sentiasa dilandas islam!

Maka terkeluarlah hujah Muktamar PAS Ke-58 di sini semalam, disogok dengan konsep tahaluf siyasi, untuk menghalalkan undi PKR dan DAP.

Dalam masa yang sama PAS cuba mengalih perhatian rakyat dari menyentuh isu Hak Murtad Melayu yang dibawa Nurul Izzah.

Rakyat kena faham Nurul Izzah dan PKR bertangungjawap mencari undi dan pengaruh di kalangan bukan islam terutama dari kawasan Sabah dan Sarawak yang merupakan simpanan tetap bagi kekuatan Barisan Nasional.

Jadi adalah tentu tidak berbaloi untuk PAS masuk campur isu ini. Kerana ini satu perluang keemasan buat Pakatan memecah undi BN.

Jadi fungsi PAS hanyalah menenangkan masyarakat islam supaya bertenang dan bersedia menerima konsep Malaysia baru yang lebih bebas.

Bebas dalam erti kata Hak Murtad bukan keutamaan perjuangan. Jadi jika sifat Pluralisme Anwar sebagai Perdana Menteri. Boleh membuka pintu kekebalan Islam Agama persekutuan. Dimana jika sekarang agama lain tidak boleh berdakwah memujuk islam mengjadi murtad, dan jika pintu kekebalan itu terbuka? Bagaimana nasib anak-anak generasi baru kita.

PAS juga memahami bebas dalam erti kata hak mempunyai hak yang sama rata. Adakah PAS boleh menjamin Hak-hak istimewa Melayu terpelihara sebagaimana termaktud dalam perjanjian sebelum merdeka.

Itu antara dua perkara dari banyak sebab-sebab lain. Selain itu ada juga Haji Hadi menyentuh soal

Merujuk kepada pentadbiran Umno-BN, Abdul Hadi berkata, di bawah kepimpinan parti itu, penyelewengan semakin merebak, maksiat, bahkan jenayah besar dan kecil dibiarkan tanpa undang-undang yang mendidik rakyat.

Cuba kita kaitkan kembala dua perkara Pecah Palak Mikir timbulkan? Syaitan dekat mana Haji Hadi nampak? Syaitan yang berdampin disebelahnya, beranikah ditegur mahupun membasmikannya?

Haji Hadi hebat hendak membasmi wajah mengsyaitani negara dengan niat mengambuskan semua permasalahan yang timbul dalam Pakatan Rakyat terutama agenda merongkah benteng Islam Agama Persekutuan!

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Isu Terkini

get this widget here