Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday 2 November 2012

Kabinet PR Berjanji Dibibir Bermusuh Dalam Selimut

Inilah kisah yang sukar untuk dinafikan jika Karbinet PR Berjanji Dibibir Bermusuh Dalam Selimut sebab semuanya berjanji sekadar dimulut dan hanya menanti masa untuk bertelagah jika sedikit api dicucuh.

Dalam Pakatan Rakyat terang-terang berlumba-lumba untuk meningkatkan kerusinya demi memanopoli suara kabinet. tetapi dalam situasi sekarang! memperlihatkan DAP paling banyak kuasa dalam perngagihan jumlah kerusi.

Semuanya pakat-pakat bermain bersendiwara dan apatah lagi fantasi Kabinet PR Berjanji Dibibir Bermusuh Dalam Selimut ini bakal berubah dan bakal memusnahkan negara ini. Kerana agak tidak logik sama sekali DAP akan bersetuju dengan senarai karbinet ini. Malah tidak mustahil DAP ada plan sampingan yang menanti masanya untuk diterjahkan.

Yang paling menarik PKR telah menyimpan suara Ariwanas di dalam PAS manakala DAP cuba menyerap calon Melayu untuk kerusinya bagi memancing pengundi Melayu dan berperluang meletak Menteri Besar DAP di berberapa negeri tertentu.

Inilah situasi yang amat menyeramkan apatah selama ini Pakatan Rakyat hanya ujud dibibir dikalangan mereka sahaja tampa mementerai sebarang perjanjian. Adakah ini dapat diguna pakai dalam zaman penuh tipu helah ini. Ada dapat terima Kabinet PR Berjanji Dibibir Bermusuh Dalam Selimut ?

No comments:

Isu Terkini

get this widget here