Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 22 November 2012

Tuan Ibrahim Ejen Batu Api Laga Masyarakat Islam Pulakah?


Cara penghujah Tuan Ibrahim kali ini amat berbahasa dan boleh menjadi contoh sebagai melayu yang menanguk di air keroh dengan melaga-lagakan persaudaraan sesama islam. Ini bukanlah tuduhan liar tetapi bacalah apa yang diperkatakan Tuan Ibrahim.
“Namun oleh kerana Umno semakin rapuh, menyebabkan doa pun ditakuti. Sepatutnya kalau Umno rasa tak betul (doa itu), mereka doalah pula (yang lain). Semua kita faham doa tersebut bukanlah untuk menghancur atau melaknat manusia. Doa kepada sabuah parti yang menjadi lawan bagi PAS,” kata Tuan Ibrahim. 
Isu doa yang dibaca oleh oleh Ustaz Nik Razi Nik Mat dalam Munajat Perdana anjuran PAS Jumaat lalu, kata Tuan Ibrahim, tidak perlu dipertikai oleh mana-mana pihak, kerana doa untuk parti lawan kalah dan dimusnahkan adalah perkara normal dalam mana-mana perlawanan. 
Bahkan, katanya tiada pihak boleh menyekat seseorang untuk berdoa demikian. 
“Apa yang penting, kalau Umno rasa tertekan dengan doa demikian, Umno boleh berdoa agar parti lawannya musnah atau kalah. Kita yakin Umno juga melakukan demikian. Adakah sesuatu yang pelik untuk berdoa agar parti lawan musnah dan hancur? Adalah aneh untuk menyatakan ianya salah atau bercanggah dengan Islam,” tegas beliau. sumber Harakahdaily

Kami tidak kisah kalau Tuan Ibrahim hendak melebel atau menuduh yang kami ini sebagaimana rupa dan biarlah Allah tentukan apa jua kehendaknya. Tetapi kenyataan Tuan Ibrahim yang berbau hasutan adalah amat tidak sesuai untuk seseorang yang dikatakan arif tentang islam. 

Walau bagaimanapun rakayat harus nilaikan sendiri adakah manusia seperti ini layak diangkat sebagai pemimpin?

1 comment:

Anonymous said...

iNI ULMAK HARAMJADAH DARI PARTI HARAMJADAH.
uLAMAK MULUT CELAKA.
KENAPA ULAMAK CELAKA NI MASIH HIDUP.
MUNAFIK ULAMAK HARAMJADAH.
MUKA MACAM BABI PELIHARAAN DAPIG

Isu Terkini

get this widget here