Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 9 December 2012

Nasib Anwar Yang Terkantoi Nik Aziz Pula Yang Menurut


Kononnya Pakatan Rakyat menyediakan suatu rencana terus digasir oleh campur tangan politik dan dasar dan kebijakan untuk membawa keluar kepentingan bangsa dan negara dari kemelut yang semakin Setengah abad Malaysia merdeka dan berdaulat meruncing. Tetapi di dalam masa yang sama Pakatan Rakyat menyembunyikan peranan Suaram sebagai satu syarikat yang bertopengkan NGO, telah mendapat dana dan bantuan Soros. Di dalam kempen menjadikan Anwar sebagai Perdana Menteri.

Dari situ telah membuktikan Pakatan Rakyat sekadar bersendiwara memperjuangkan bangsa dan negara sedangkan mereka mengizinkan capur tangan kuasa asing di dalam mencari perluang ke Putrajaya.

Kononnya juga Pakatan Rakyat ingin mengterjemahkan Agenda pembangunan bangsa telah tergelincir manakala rakyat dari pelbagai kaum akibat dari faham perkauman sempit, politik adu mempamerkan semangat baru meleburkan domba dan “demokrasi otoritarian”. Ekonomi kerangka pemikiran usang dan jumud, merudum akibat dari keruntuhan akal budi, menolak kerakusan kuasa, merebaknya rasuah, kerakusan rasuah dan kebijakan-kebijakan usang merompak khazanah negara dan menginjak hak yang menyebabkan Malaysia tercicir ke belakang rakyat. Tetapi Pakatan Rakat gagal membuktikan kemampuan mereka terhadap 4 negeri jajahan mereka, sebagai modul yang dapat di contohi. 

Malah Kelantan tidak penah membuktikan sebarang kemajuan, Kedah hanya dilihat semakin rakus menarah hasil balak yang berkali ganda tampa menyumbang sebarang faedah pembangunan sampingan kepada negeri. 

Pulau Pinang dari segi sektor pelaburan baru terjejas dan masalah rakyat asal Pulau Pinang tidak diberi hak untuk memeliki rumah mampu milik kerana kerajaan Pulau Pinang hanya berminat untuk menyediakan rumah mewah, dan yang pasti akan dipenuhi golongan perniagaan yang dimonopoli bangsa cina. Manakala majoriti bangsa Melayu adalah tidak berkemampuan memeliki nikmat sebagai anak watan negeri.

Di Selangor pula isu Pasir, Isu agihan tander kutip sampah, malah kerajaan negeri menanggung hutang talam telah menimbulkan persoalan yang dibangkitkan Pakatan Rakyat sendiri iaitu "Agenda pembangunan bangsa telah tergelincir manakala rakyat dari pelbagai kaum akibat dari faham perkauman sempit, politik adu mempamerkan semangat baru meleburkan domba dan “demokrasi otoritarian”. Ekonomi kerangka pemikiran usang dan jumud, merudum akibat dari keruntuhan akal budi, menolak kerakusan kuasa, merebaknya rasuah, kerakusan rasuah dan kebijakan-kebijakan usang merompak khazanah negara dan menginjak hak yang menyebabkan Malaysia tercicir ke belakang rakyat"

Jadi dimana ketulusan Pakatan Rakyat dalam wayang sendiwaranya? Tidak perlu untuk pergi jauh dengan omong kosong Pakatan Rakyat, sedangan persoalan yang dibicara mereka, sebenarnya diperlakukan oleh mereka sendiri dalam ertikata mulut pandai mengadu domba tetapi hakikatnya mereka yang berpura-pura menyembunyikan diri sebagai dalang sebenar perosak negara.

Bergitu juga Nasib PAS yang terus menerus menjadi hamba kerakusan PKR dan terpaksa melutut kepada ketuanan DAP. Semuanya angkara dasar asas dalam Pakatan Rakyat sebanarnya ditentukan DAP sebagai The King dan Anwar lebih dilihat bersetuju dengan Malaysian Malaysia dari dasar PAS.

Yang amat menyedihkan PAS melurut apa sahaja demi cita-cita ke Putrajaya.

No comments:

Isu Terkini

get this widget here