Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 9 December 2012

Video Sifat Rasis Membuli Antara Perbezaan Kaum Semakin Rumit

Zaman semakin berubah, ketangangan antara kaum semakin membimbangkan. Inikah hasil politik negara kita yang memperlihatkan semakin ramai rakyatnya mula menampil rasa keegoan diri tampa boleh dirunding atau diperbincangkan, jika berlaku sebarang permasalahan.

Kita jauh semakin maju tetapi amalan perpaduan kita semakin luntur malah semakin teruk. Bagaimana jika kita masih membiarkan budaya seperti ini berjangkit dan merebak menjadi parah. 

1 comment:

Anonymous said...

Tanyalah pada diri..Amalan yang dipegang 'manis dibibir lain di hati'. Semua bangsa lain yang agamanya bukan islam adalah dianggap bukan saudara dan semuanya kafir!! Malah lebih dasyat dari tu jika ada bangsa melayu yang memilih agama lain dikatakan murtad, menderhaka, putus hubungan malah dihalalkan untuk dibunuh!!.Sedih dan kejam. Amalan apa ni?? Jangan hairan kalau bangsa lain tak percaya dengan kita kerana mereka tahu di dalam hati kita sentiasa menganggap mereka bukan sahabat dan kafir. Biarkan melayu bebas memilih agamanya maka negara ini akan mengecapi keharmonian berbilang kaum dan dengan sendirinya agama akan berhenti dipolitikkan!!

Isu Terkini

get this widget here