Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 2 January 2013

Keras Kepala Aktivis Sang Saka Malaya

Masih ada kegilaan mengibarkan Sang Saka Malaya yang jelas menidakkan kewujudan Jalur Gemilang.

Kenapa masih wujud budaya yang tidak pernah bersyukur dengan kemerdekaan yang kita kecapi. Bukankah ini pengkhianat bangsa?

Lebih malang mereka anak-anak melayu yang menjadi suruhan dalang-dalang tertentu yang bercita-cita menggangu-gugat kesejahteraan dan kedaulatan negara termasuk agenda menghilang rasa setia dan cintakan Jalur Gemilang.

Sang Saka Malaya yang kononnya dilebelkan sebagai "Bendera Rakyat" dan pernah dicadangkan sebagai bendera kebangsaan oleh golongan kiri dikibarkan malam ambang 2013 di Dataran Merdeka. Ia dikibarkan oleh sekumpulan individu yang menggelarkan diri mereka sebagai "aktivis Sang Saka".

Bendera itu dikibarkan tepat pada jam 12 tengah malam menggunakan belon gas yang dilepaskan di antara Jalan Raja dan Jalan Tun Perak di ibu negara, yang kemudiannya "disangkutkan" di bawah landasan transit aliran ringan (LRT) Star Masjid Jamek.

Sehingga datang berberapa pegawai polis yang menanggalkannya. Inilah perangai biadap yang tiada lagi kesetiaan terhadap Jalur Gemilang. Malah salah seorang antara mereka yang bertanggungjawab membawa bendera itu pada sambutan Janji Demokrasi dan pernah ditangkap dan disiasat mengikut Seksyen 9 (1)(a) Akta Hasutan. Tetapi sekarang masih keras kepala.

Wajarkah mereka ini dibiarkan terus-menerus menjadi biadap?
Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Isu Terkini

get this widget here