Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 8 January 2013

Video Panas Air Mata Memali Masih Mengalir

Peristiwa Memali berlaku pada 19 November 1985. Insiden ini mengorbankan 14 orang dan berpuluh-puluh yang lain tercedera serta penahanan beratus-ratus orang. Kesemua yang ditahan telah dibebaskan kecuali 36 orang. Mereka ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Dalam pertempuran antara orang kampung dengan pihak polis, Ustaz Ibrahim Mahmud atau lebih dikenali dengan Ibrahim Libya telah terbunuh. Polis memanggil operasi ini sebagai 'Operasi Angkara/Operasi Hapus'.

Ini menjadi isu sehingga sekarang, paling popular untuk PAS pergunakan dalam senarion untuk meraihkan undi demi menumbangkan kerajaan sah sedia ada. Dari sudut mana punca trajedi ini, PAS sengaja menyembunyikan kenapa isu ini berlaku, siapakah punya penyebabnya berlaknya isu ini. Sila baca sini

Dalam masa yang sama isu inilah menjadikan PAS meraih keuntungan segera dengan menikmati hasil wang kutipan derma tampa mengembalikan kepada anak yatim yang berhak! Mereka berjaya mengutip sejumlah besar kutipan meliputi dakyah provokasi menyalahkan kerajaan punca insiden kematian para perjuang yang mereka angkat mati berjihad. Dan dalam masa yang sama mereka berjaya mengutip sejumlah besar wang yang tidak pernah dinyatakan jumlah yang sebenarnya dan tidak pernah juga dikembalikan kepada yang berhak.

Akhirnya inilah bala! bala daro penindasan dan penipuan secara berdepan hingga menyebabkan Air Mata Memali masih mengalir tetapi bukan mengenang nasib yang terkorban tetapi nasib dikencing hidup! ditindas hidup-hidup oleh sebuah Parti yang kononya ingin menggembalikan hak islam! ingin membenteras kezaliman kerajaan yang sah! ingin membenteras penyalahan kuasa dan wang rakyat.

Sambil menyelam PAS meneguk air dan itulah wang derma dikebas! Sekarang orang terlaung-laung memperjuangkan masyarakat islam dari dizalimi kerajaan pula yang tergamak memakan harta anak-anak yatim tampa ada rasa bersalah malah masih berpura-pura hingga hari ini merea tidak ada lakukan apa-apa kesalahan.
Sumber ulasan lanjut dari video dibawah baca sini dan lihat video pendedahan C.N Al-Afghani yang lebih arif dengan situasi yang sebenarnya.

No comments:

Isu Terkini

get this widget here