Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 14 March 2013

Kelakar Terdesak Pakatan Rakyat Kurangkan Gaji Minimum RM4000

Dalam Manifesto PRU13 Pakatan Rakyat, mereka akan memperkenalkan struktur gaji minima di mana setiap pekerja akan mendapat gaji minima berjumlah RM1,100 tetapi menurut Buku Jingga asalnya gaji minima adalah RM4000. Akibat sambutan rakyat yang mempertikaikan secara lantang menyebabkan Pakatan sendiri terasa mereka terlampau kuat kencing dan mengubah di manifesto PRU 13.

Pada 30 April 2012, PM @NajibRazak dah umumkan undang-undang gaji minima yang pertama di Malaysia Gaji minimum RM900 yang diperkenalkan oleh kerajaan adalah 49% dari purata gaji kebangsaan pada tahun 2010.

Majikan telah diberi tempoh yang sesuai untuk menstrukturkan skim gaji pekerja-pekerja mereka. Itu bukannya seperti angan Anwar In The Wonderland. Kerana terbukti menjelang 2013 semua terlaksana dengan baik sekali dan menyebabkan Pakatan Tertekan.

Pakatan bukanlah memikirkan apa dan kenapa dah lima tahun tak dilaksanakan di Selangor atau Pulau Pinang? Ramai tak tahu DAP laksanakan gaji minima RM770 di Pulau Pinang. Pakatan hanya tiru dasar BN. Nak nampak bagus, diorang top up sikit je.

Sebaliknya menjelang pelaksanaan gaji minima kerajaan pada 2013 menjadi bahan momokan cai-cai Pakatan walaupun dalam hati mereka melonjak gembira jerana gaji naik.


Hakikatnya semua yang Pakatan ucapkan atau janjikan hanyalah omong kosong tanpa sebarang perancangan yang terliti. Betullah apa yang diceritakan di video iniWatch "MB Gagap Berjanji" on YouTube Tetapi lihat bagaimana Tranformasi Kerajaan benar-benar terlaksana mengikut perancangan yang teratur



Berbanding dengan apa yang Pakatan lakukan hampas sehampas MB Khalib berkata Manifesto Bukan Janji Yang Perlu Ditunaikan.

Malah ketika Barisan Nasional hendak tambah peluang pekerjaan, Pakatan nak pecat orang. Lihat Tian Chua bercita-cita kurangkan kakitangan awam malah Nurul Izzah pula bercita hendak kurang anggota keselamatan diketika krisis Lahad Datu pulak tu...

Manakala punyalah tinggi cita-cita PAS Terangganu hendak tambah 17000 peluang pekerjaan tetapi dekat Kelantan selama 23 tahun memerintah, 400'000 rakyat Kelantan merantau mencari kerja kat negeri lain.

Yang PAS sedang buat! macam mana nak jadi PM kalau asyik tiru semua idea PM Najib? Nampak sangat Buku Jingga Pakatan ni buku haprak yang takde isi! PAS, copy paste tu tak cool ye? Tetapi dalam masa mereka copy jangan lupa mereka juga sedang sabotaj apa sahaja sumber ekonomi yang menjaminkan peluang pekerjaan yang besar jumlahnya seperti Lynas, Bakun dan banyak lagi.

Yang mana satu Pakatan hendak buat
a- Kurangkan kakitangan?
b- Naikan Gaji?
C- Sabotaj sumber penjana peluang pekerjaan?

Apa yang sebenarnya Pakatan ingin lakukan?
Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Isu Terkini

get this widget here