Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 10 March 2013

Sijambu Yang Amat Dicurigai Wan Azizah Dan Nurul Mendekati Anwar

Wah semakin panas bila masalah parti jadi masalah anak-beranak dan kalau perintah negara boleh digunakan selogan "Keluarga Didahulukan Pencapaian Lantak Kaulah"

Al-kisah timbul cerita seorang jambu yang pernah menjadi setiausaha Zuraida mak lampir telah menjadi buruan taiko-taiko diberlakang Wan Azizah.

Wah boleh tahan juga yee dalam diam-diam bertaring. Diceritakan juga pergolakan ini berpunca dari Wan Azizah yang selama sifat dan berkemampuan sebagai proksi di kerusi Peresiden PKR. Bab ini memang betul sebab selama ini Wan Izzah langsung tidak mempunyai kelayakan Meminpin dan malah untuk dipimpinpun sudah tidak berasa sesuai lagi dah.

Sikap tiada kepimpinan dan cemburu Wan Azizah bersama Nurul Izzah yang akan perjatuhkan sesiapa sahaja cuba untuk membodek atau nyelit-nyelit manja dengan Anwar.

Perh... Hal ini boleh dianggap cemburu buta tuli atau tidak bertempat, yang boleh menjadi punca perosak dalam PKR. Sebab itu kes ini telah dirujuk secara bertulis kepada Haji Hadi dan Nik Aziz malah kepada Karpal juga. Oleh Mohd Fareez Kamal yang mungkin sayangkan parti atau sayang sangat dengan Anwar. Tetapi semalam diri dan keluarganya pula ketakutan hingga terpaksa membuat lapuran polis, dan semalam membongkar kenapa dan mengapa Wan Azizah tidak layak.

Memang sebab Wan Azizah tidak layak! Tetapi hal yang paling besar adalah Anwar adalah maha tidak layak. Semua ini menjadi PKR parti cerca-merba dan sekarang segala virus dan penyakit sedang berlaku PKR

Bukan setakay PKR sahaja hal ini juga berlaku dalam PAS dan DAP. Sebab itu bahanya pemerintahan negara dikuasai legasi Keluarga Anwar, Karpal, Lim Guan Eng dan Nik Aziz.

Sebab apa bakal terjadi sekarang dan dimasa depan, slogan parti akan berkonsepkan " Keluarga Diutamakan Pencapaian Kroni yang punya" itu memang sudah berlaku di Selangor, Kelantan, Kedah dan Penang.

Percayalah jika semua jawatan teringgi dimonopoli keluarga Pakatan Rakyat alamat nanti hal lampin anak sendiripun menjadi isu nasional dan masalah besar negara. Sampai terlupa tanggungjawap dan keutamaan untuk rakyat.

Sebenarnya keadilan siapakah yang sedang diperjuangkan Pakatan?
Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Isu Terkini

get this widget here