Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 17 April 2013

DAP Sarawak Buat Onar Sabotaj Majlis Pengumuman Calon Barisan Nasional Sarawak

Kenapa puak-puak DAP Sarawak terdesak sangat untuk sabotaj di hari Barisan Nasional Sarawak mahu buat pengumuman Calon MP yang bakal bertanding di PRU13.

Sikap yang amat penakut ini jelas menunjukan DAP Sarawak ketandusan idea untuk menyerang Barisan Nasioanal Sarawak dan takut bertanding secara damai, tetapi sebaliknya cuba membawa budaya kacau bilau di Sarawak.

Untuk pengetahuan, di Sarawak suasana ketika menjelang PRU13 adalah tenang dan tenteram dimana keseluruhan rakyat bersikap seperti biasa dengan lebih bijak mendalami dan memahami apa jua isu tanpa membuat sebarang kekecuhan. Ini agak berbeza dengan semenanjung yang suasana jauh berbeza dengan pelbagai bentuk kisah dan aktiviti samada positif atau negatif berlaku mengikut kawasan.

Memandangkan suasana PRU13 di Sarawak tenang membuatkan DAP dan PKR rasa tidak tenteram hati apatah biasanya kekuatan sebenar Pakatan Rakyat hanyalah dengan membangkitkan kemarahan rakyat untuk memberontak. Tetapi di Sarawak walaupun pelbagai usaha dilakukan oleh Pakatan Rakyat untuk mengajak rakyat bangkit menentang kerajaan yang sah adalah gagal sama sekali.

Sebab itulah cubaan demo menghantar kek hanya terdiri dari team YB Chong dan disertai oleh jentera cawangan sahaja. Apa sudah jadi dah tak ada kekuatan ke? Pakatan Rakyat harus ingat Lain Padang Lain Berlalang dan jangan samakan Sarawak seperti negeri lain. Untuk kisah lebih lanjut dan rancangan sebenar mereka rujuk sini




No comments:

Isu Terkini

get this widget here