Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 8 April 2013

{Video} PAS Terpaksa Tunggu 4 Tahun Dapat Benih Tanam Getah Dan Kelapa Sawit Yang Bagus?

Kecoh betul bila kawasan pembalakan Kelantan menyebabkan  banyak kawasan hutan simpanan telah menjadi bukit botak dan tiada penanaman semula. Semuanya berpunca untuk memberi makan kroni-kroni PAS. Dalam masa yang sama hasil pembalakan! entah kemana perginya tidak dapat dikesan wahal pembangunan dan kebajikan rakyat kelantan terabai tampa diperdulikan sebelah mata.

Walaupun didesak pelbagai pihak! PAS enggan untuk mendedahkan hal sebenar. Sebaliknya pelbagai alasan diberi termasuk penanaman semula, sebagai alasan perlepas diri dari dipersoalkan rakyat. Persoalannya bila hendak buat penanaman semula? 3 tahun? 4 Tahun? Atau 1000 Tahun lagi?

Adakah PAS baru sedang menjalankan penyelidikan mencari bernih sawit dan getah yang bagus? Inikah alasan yang PAS hendak berikan nanti?

Inilah dalih-dalih yang mungkin bakal digunakan PAS kendian hari apabila keadaan semakin mendesak. Hakikatnya PAS hanya pandai menyantap hasil bumi Kelantan tampa memikir perancangan jangka pendek, sederhana dan panjang. Membuktikan PAS buat kerja tampa ada kemahiran menyelidik dan membangun pelbagai sumber menjana ekonomi negeri selain menggunakan kaedah mudah habiskan aset hasil bumi yang boleh mengundang pelbagai masalah dikendian hari.

No comments:

Isu Terkini

get this widget here