Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 6 May 2013

Anwar Semakin Menggila Kerana Kecewa

Sampai bila lagi Anwar mahu bermain politik?

Sampai bila lagi kita harus turut maianan politik?

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menyeru kepada penyokongnya untuk hadir ke Stadium Kelana Jaya Rabu ini bagi menyatakan bantahan ke atas penipuan yang didakwa dilakukan dalam raya 5 Mei.

"Saya akan menjemput rakyat buat pertama kali selepas pilihan raya umum pada Rabu ini di Stadium Kelana Jaya pada jam 8.30 malam. Saya menyeru semua rakyat Malaysia untuk bersama dan nyatakan penolakan kita terhadap penipuan dalam pilihan raya yang dilakukan SPR dan Datuk Seri Najib Razak.

"Gerakan untuk perubahan tidak boleh dihalang. Permintaan rakyat untuk memiliki pilihan raya yang bersih dan adil bagi memastikan kerajaan yang kita pilih bertanggungjawab, telus dan tiada rasuah akan terus bergema kuat di sebalik keputusan Pilihan Raya Umum ke-13," katanya dalam satu kenyataan.

Anwar berkata, beliau juga akan bekerjasama dengan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) bagi memastikan sebuah SPR yang baru dan bebas ditubuhkan bagi menangani penipuan dalam pilihan raya.

Katanya, beliau juga akan berusaha bagi mendapatkan sokongan rakyat untuk mempersoalkan kesahan kerajaan yang dibentuk oleh BN.

"Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bertanggungjawab kerana bersubahat dalam penipuan pilihan raya yang paling buruk dalam sejarah kita. Perjuangan untuk pilihan raya yang bersih dan adil kekal sebagai satu perjuangan yang penting bagi mana-mana rakyat Malaysia.

"Saya akan memberi sepenuh masa dan tenaga saya bersama BERSIH dan rakyat Malaysia untuk memastikan bSPR yang baru dan bebas ditubuhkan secepat mungkin untuk membetulkan penipuan pilihan raya.

"Kita tidak boleh membenarkan diri kita menerima keputusan pilihan raya melalui penipuan dan menipu. Hati saya akan bersama dengan setiap rakyat Malaysia yang tidak menerima keputusan ini. Saya akan berusaha ke arah konsensus kebangsaan untuk mempersoalkan kesahihan kerajaan BN yang dicapai melalui penipuan pilihan raya itu," katanya lagi.
Sampai bila lagi negara ini harus terima permainan demi hanya impian seorang individu yang teringinkan jawatan Perdana Menteri?

Sampai bila kita harus bersengketa dan ketika ini DAP semakin kukuh dengan pengaruhnya dikalangan bangsa cina?

Untuk apa dan kemana impaian kita untuk negara ini?


8 comments:

Godisuno said...

biarkan saja dia nak buat. biar dunia tengok huru hara yang dia nak cetuskan. biar dunia tengok sapa yang ganas sapa yang baik. Biarkan si luncai terjun dengan labu-labunya ehehe. jangan di layan. biar lantak depa nak menjerit-jerit kat sana.

Anonymous said...

ini orang lebih busuk dari bangkai, mau kasi mampoih je baru aman malaysia ni.

Anonymous said...

Rakyat yg x boleh terima ke ko sendiri yg x terima hakikat ko kalah? Aku suka je ko x dpt jd PM. Aku ni rakyat Malaysia. Haa cuba ko ckp rakyat mana yg x boleh terima hakikat?

Nk wujudkan sebuah SPR baru yg bebas konon....Pegi dh, hak phuih!!! Sebenarnya nk wujudkn sebuah SPR yg propembangkang!


Bodo punya Anwar. Dh tentu dlm SPR itu ada petugas2 yg jd ejen2 parti yg kebanyakannya dr pembangkang sendiri. Masih x bersih ke SPR? Entah2 dia sendiri yg x bersih sampaikn dia boleh menang kt Permatang Pauh & Kit Siang boleh menang kt Gelang Patah. Sudahlah tempoh 2 minggu langsung x kempen kt Permatang Pauh, sibuk kempen kt Sabah & tempat2 lain. Tp masih boleh menang dgn majoriti besar lg. Tentu ada yg x kena ni? Skrg sapa yg guna pengundi hantu? Sudahlah Anwar, Allah dh tentukn ko x layak jd PM Malaysia ni. Nk melawan kuasa dan ketentuan Allah ke? Kalau masih nk melawan, ko terimalah bala dlm masa terdekat ni. Sebenarnya ko dh seriau & gelabah abis x dpt jd PM sbb MOssad (Israel) & CIA (USA) nk bunuh/malukan kau. Mana x nya, dh berbilion diaorg perabis utk ko tp ko masih fail jd PM. Rakyat plk jgn nk percaya cakap dia ni. Dia cuma nk melepaskan tengkok dia sendiri je. Jgn jd bodoh & jgn menyusahkn diri sendiri & jgn jd warganegara yg derhaka & jgn jd hamba Allah yg x bersyukur kepada Allah tinggal dlm negar yg aman damai ni!

Anonymous said...

aku rasa anwar dah sakit.... segalanya sakit. hati, emosi, kepala, kote, tengkuk, pinggang dan semuanya dah sakit sebab lama berkempen, tak dapat jumpa auwww.... tu sebab dia merapu aje. cukup2 lah berpolitik tu nuar oooiii. jangan nanti kalau penentang bersih buat perhimpunan sama untuk menentang ko pula, jadi satu masalah. aku mengharapkan negara yang aman dan sama2 membangunkan negara ni baik bn dan pr. dah habis mengundi dan keputusan semua dah jelas. kalau spr tipu takkan dap dapat majoriti yg begitu besar, takkan izzah boleh menang. nuar ni rasa aku macam nak kena santau je satu hari nanti baru dia tau... menyusahkan semua orang, baik pdrm dan juga org ramai. tapi fikir smula tak boleh santau orang sebab menyekutukan Allah dengan bersama2 syaitan, naauzubillah.

Anonymous said...

WALAUBAGAIMANAPUN TERIMA KASIH ORG SABAH & SARAWAK KERANA BAGI PELUANG BN MEMERINTAH LAGI. KERANA ORG SEMENANJUNG TERUTAMA DI BANDAR TELAH BANYAK DIPENGARUHI OLEH PENGKHIANAT ANGAMA, BANGSA & NEGARA. YG PELIKNYA MEREKA SEMUA BERBANGGA DGN IDEOLOGI SONSANG DARI KETUA MEREKA. LAGI SATU MASALAH DI SEMENANJUNG SEWAKTU KAWASAN YG TIDAK TERJAGA TELAH DIBANGUNKAN OLEH BN MALANGNYA SELEPAS DIBANGUNKAN PENGKHIANAT AGAMA, BANGSA & NEGARA MULA MENGUASAI TEMPAT ITU DGN DAKYAH SONSANG MEREKA. YG SEDIH NYA PEMBANGUNAN ITU DILAKUKAN OLEH BN MALANGNYA DI ROMPAK OLEH MEREKA YG GILA KUASA KERANA TIDAK BANYAK PERUBAHAN YG PERLU DILAKUKAN OLEH PENGKHIANAT SEMUA CONTOHNYA DIKAWASAN BANDAR. MEREKA MERUPAKAN ORG YG TIDAK BERSYUKUR KERANA DISUNTIK IDEOLOGI SONSANG. NAMUN BERBANGGA DGN KEJAYAAN ORG LAIN NAMUN TIADA KERJA YG DILAKUKAN. KEBANYAKKAN MEREKA MENGUTUK ORG YG BERADA DILUAR BANDAR PADA HAKIKATNYA MEREKA ADALAH BERASAL DARI LUAR BANDAR SEBENARNYA. BARU MENIKMATI KEMUDAHAN BANDAR LEPAS ITU MEREKA MENGUTUK ORG YG DILUAR BANDAR INILAH YG DIKATAKAN IDEOLOGI SONSANG. SEPERTI CONTOH ORG YG BERADA DI BANDAR2 BARU MEREKA MEMANAFAAT KEMUDAHAN SEWAKTU DIBANDAR YG KEBANYAKKAN DIBANGUNKAN OLEH KERAJAAN, NAMUN MENAFIKAN KEJAYAAN KERAJAAN.

BERKENAAN DGN ANWAR PULA SEWAKTU DIDALAM KERAJAAN DGN SEGERA DINAIK KAT PANGKAT MENJADI TPM, NAMUN TIADA USAHA UNTUK MEMBANTU RAKYAT SELAIN MEMBEBANKAN RAKYAT. NAMUN BILA DIBUANG DARI KERAJAAN MENGAKUI YG DIA BANYAK JASANYA DGN KERAJAAN DAN MEMINTA TOLONG RAKYAT, SEWAKTU DIDALAM KERAJAAN DIALAH DIANTARA ORG YG TIDAK BERJASA DGN RAKYAT SIBUK DGN PANGKAT YG DIKEJAR DGN SIFAT BERMUKA2 BELIAU. MALAH BANYAK MASALAH YG DILAKUKAN SEWAKTU DIDALAM KERAJAAN CUBA DISOROKKAN KERANA DIALAH PENGAMAL & PELOPOR RASUAH & KRONISME SEWAKTU DIDALAM KERAJAAN. KERANA KELULUSANNYA TIDAK SEBERAPA TETAPI SIKAP BERMUKA2 MMG DITAHAP YG TINGGI. UNTUK ANWAR ANDA TIDAK PERLU LAKUKAN APA2 KERANA DIA SUDAH TERIKAT DGN BERJANJI DGN YAHUDI. JADI KITA LIHAT APAKAH YG BAKAL DIA TERIMA KITA TIDAK PERLU MENGOTORKAN DIRI KITA DGN KARENAH DIA KERANA DOSA2 YG DILAKUKAN MMG JAUH TERSASAR DARI LANDASAN ORG YG WARAS. INILAH CONTOH BAGI KITA ORG YG CINTAKAN DUNIA LEBIH DARI SEGALANYA. NAMUN APA YG DILAKUKANNYA MEMANG TIDAK BOLEH DITERIMA OLEH AGAMA, BANGSA & NEGARA.

Anonymous said...

JANGAN KELUAR KE PERHIMPUNAN TU.

TAKUT....

MOGA ALLAH LINDUNGI KITA...

PESAN KAT SEMUA ABANG,ADIK,ANAK2,IBUBAPA,SAUDARA MARA SEMUA JANGAN KELUAR PADA HARI PERHIMPUNAN 8 MAY.

JOM KITA ELAK KAN.

Anonymous said...

They have had the permanent ink in the polls.
They had won more seats than before.
they had controlled over some states.
what else do they want.?
calling it a fraud.?
we had done our part as voters.
do we cheat that for our country.
be reasonable Anuar.
the Raayat had spoken.
and not that the Raayat had been cheated.
maybe it was,
now by you ambitious lots.

Anonymous said...

Kite kena lawan. Tk boleh biarkn

Isu Terkini

get this widget here