Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 9 May 2013

PRU13 Azmin Ali Semakin Risau Dengan Racauan Anwar Ibrahim


Krisis selepas PRU13 semakin menarik. Pelbagai isu timbul dari pelbagai sudut kecelaruan dalam Pakatan Rakyat. Situasi sekarang menunjukan Pulau Pinang tidak memperdulikan Anwar meracau kerana sebok mengatur kerajaan baru Pulau Pinang. Manakala Kelantan telah mempunyai Menteri Besar baru yang Anwar secara peribadi tidak menyukainya.

Lebih haru-biru Selangor PAS berhajat besar jawatan MB tetapi DAP tidak hingin, manakala Azm,in semakin berani mendesak jika jawatan MB bukan miliknya alamat selamat tinggal PKR.

Ini baru kisah berebut kuasa negeri dan kalaulah tempoh hari dapat negara, entah bagaimana agaknya berperang dalam Pakatan Rakyat.

Krisis di Selangor agak serius kerana DAP mahukan PKR yang hanya memenangi 14 kerusi untuk menjadi Menteri Besar berbanding Pas yang mempunyai 15 kerusi. Sepatutnya PAS ada hak istimewa untuk mendapat jawatan MB tetapi kesian laa kan PKR takda negeri yang hendak perintah laaa pulak. Tetapi inilah mereka namakan kejayaan Pakatan Rakyat dalam PRU13. Betul berjaya kalau sampai bergini terdesak PKR minta ehsan PAS hendak jadi MB?

DAP tidak mahu Azmin sebagai MB manakala sumber Istana dikatakan lebih menyukai calon Pas sebagai MB. Sekarang apa akan berlaku kalau wakil PKR tidak direstui oleh istana nanti. Hendak bertekak dengan pihak istana pulak ke?

Anwar sehingga kini masih belum berani menyelesaikan masalah di Selangor dan hanya menumpukan usaha untuk melumpuhkan kerajaan Persekutuan. tMasalah Anwar bukan apa dia tengah frust giler kempunan jawatan PM. Oleh kerana takut soal inikalilah tidak berjaya alamat nanti kalau momentum Anwar tidak dijaga mana hendak ada lainkalilah. Tetapi tindakan Azmin ini telah dijangka setelah dalam twitternya semalam menyindir Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya bermuhasabah diri mengenai kekalahan dan jangan menyalahkan lain.

Apa sudah jadi adakah Azmin bakal pencetus kemusnahan PKR?

6 comments:

Anonymous said...

Palk bak ngah jgn ngumak mengacum di sini. Sesiapa nak menjadi MB atau PM adalah seseorg yg majoreitinya mendapatr kepercayaan dewan rakyat atau DUN, bukan siapa banyak dapat kerusi. Ngah paham dieh.

Anonymous said...

pemimpin pas tidak gilakan kuasa seperti umno.. Mereka bg kepada Pkr untuk teruskan pemerintahan sebelumnya..

Anonymous said...

Lantak korang lah sape2 nak jadi MB Selangor. Tapi gua kesian tengok itu Nuar sudah gila meroyan untuk jadi PM. Sudah 3 kali dia gagal untuk jadi PM. Pertama dia di tendang oleh Mahathir sebelum sempat jadi penganti. Kedua tidak kesempatan kerana dalam penjara. Ketiga PRU13 dia tetap kecundang dan di tolak majoriti rakyat. Ngaku je lah.

Anonymous said...

klu pas jd mb kompem kedai urut sume tutup..judi tutup...lau die x tutup sume tmpt tue kompem rakyat x caye sbb tu DAPig tue die nak ltk pkr...ape calon pas x boleh pecaye ke bodo...ni sakai mane yg ckp ni..

Anonymous said...

ape yg pkr bt...aku x nmpk pn kt slgr nie...kate pendidikan percuma tp ape ada..yuran kena byr jgk...buku lg...cukai pintu ko x mansuhkan pown...bodoh punyer rakyat!!!!!

Anonymous said...

Bangkai Anwar tu campak laut la,ape kemajuan yg die buat, asik nak maju putrajaya, rakyat mapus kene pijak,sebab die nak naik jadi PM,budak tadika pun tau anwar jahat

Isu Terkini

get this widget here