Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 29 June 2013

DR. Sahkan Anwar Ibrahim Terlebih Berkhayal

Penyakit gila kerana Anwar Ibrahimterlebih berkhayal mula mendapat perhatian dan telah disahkan oleh pelbagai pihak termasuk DR. Kalau masyarakat melihat riak wajah Anwar pun sudah dapat mengjangka apa yang sedang bermain dilengkaran pemikiran Anwar Ibrahim. Apatah jika diukur sejak kekalahan Pakatan Rakyat pasca PRU13.

"Kamu Sudah Gila" itulah yang diperkata Jusuf Kalla kepada Anwar. Itulah sifat gila kuasa sebenarnya, yang dimiliki Anwar Ibrahim mengakibatkan Ketua Pembangkang itu sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai angan-angannya menjadi Perdana Menteri.


Mana mungkin menjadi Perdana Menteri sedangkan hanya menang 89 kerusi Parlimen walhal Najib (Datuk Seri Najib Tun Razak) menang 133. Betullah kata Dr Chandra Muzaffar dan Jusuf Kalla.


Beliau yang pernah berganding bahu dengan Anwar ketika mengasaskan PKR memberitahu, Anwar berpegang teguh pada angan-angannya itu dan akan melakukan sesuatu bagi menggagalkan pihak yang menang.

"Kami yang lama mengenali Anwar tahu matlamat hidupnya yang ingin menjadi Perdana Menteri.

"Saya sendiri tidak faham bagaimana Anwar boleh begitu yakin pakatan pembangkang boleh memenangi PRU-13 dengan menjadikan bilangan penyokong yang menghadiri ceramah sebagai kayu pengukur kerana keyakinan itu tidak berasas," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia.

Chandra mengulas kenyataan bekas Naib Presiden Indonesia, Jusuf Kalla yang menyifatkan Anwar sebagai pemimpin yang mempunyai imaginasi sangat melampau kerana masih ingin menjadi Perdana Menteri meskipun pakatan pembangkang kalah dalam PRU-13.

Tambah Chandra, Anwar akan terus berpegang pada keyakinan tidak berasas itu selagi ada pihak yang menyokongnya dari belakang.

"Namun, saya berpandangan, sokongan terhadap Anwar dari dalam dan luar negara kini semakin merosot," ujarnya.

Tetapi tahulah Anwar punya penyakit semakin melarat rasanya Wan Azizah dan Nurul Izzah pun sudah berjangkit sekali.








No comments:

Isu Terkini

get this widget here