Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday, 7 June 2013

Wajarkah Orang Yang Sama Terajui Bajet Cywar PRU14

Pecah Palak Mikir tidak pasti apa impaknya jika menulis isu ini. Tetapi PPM  pernah keluarkan isu fisabilillah ini, oleh itu memilih untuk bertawakal sahaja demi Agama Bangsa dan Negara dan kepentingan survival BN yang perlu diutamakan. Apatah kita bakal hadapi PRN Sarawak dalam tempoh dua tahun dan seterusnya PRU14.

Sekarang ini telah mula kedengaran, rundingan dan acara lobi-melobi untuk mendapatkan bajet bagi PRN Sarawak dan bajet PRU14. Kemungkinan besar calon yang mengjaga peruntukan terdiri dari orang yang sama.

PPM tidak kisah sangat siapa yang paling untung dan siapa yang teruk bekerja malah siapapun yg jaga amanah ini. Tetapi PPM ingin ajukan sudahkah kajian bedah siasat dilakukan secara terperinci untuk meneliti hasil usaha individu yang pernah diberi amanah untuk mengjaga jumlah dana dari 2009 betul-betul menjalankan tanggungjawapnya secara teratur dan amanah?

Perlu juga dinilaikan, adakah kayu ukur kejayaan cywar BN hanya kerana UMNO dan PBB yang menang besar sahaja? Bukankah patut dikajikan secara menyeluruh dari setiap kompenan parti yang terlibat. Bagaimana cybertrooper mereka bergerak dan apa masalah yang berlaku dari pemegang dana hingga ke bawah yang buat kerja? Siapakah paling banyak dan siapakah yg hampir dgn PMO?? Adakah ia menguntungkan kepada BNYCT??,UMB??,NADI RAKYAT??, MYKMU?? dan berberapa team lagi dan sejauh mana sumbangan mereka? Harus kita fikirkan juga.

Sepanjang 5 tahun, kita sering dihidangkan dengan cerita berjuta-juta dana dikeluarkan dari 2009 hingga 2013 untuk menjayakan misi cybertrooper. Betulkah ini berlaku? Jika betul duit itu digunakan untuk apa sebenarnya? Kepada siapa yang dapat dan adakah yang bekerja menjadi blogger dan facebooker siang malam turut menikmati sebahagian kemudahan.

Jika mereka ini mendapat dana dan sejauh mana diukur akan pencapaiannya? Sedangkan ada team yang mendapat sejak 2009 dan UMB kalau tidak silap sejak 2011. Persoalannya sejauh mana semua ini dimamfaatkan dan mencapai matlamat di pasca PRU13. Lihatlah kenapa boleh berlaku sunami undi cina dan ini juga faktor kita kena kaji?

Persoalan yang paling patut dibangkit, adakah semua cybertrooper yang sebenar buat kerja dijaga dan diberi perhatian akan keperluan untuk mereka bergerak? Adakah individu mendapat dana, cukup luas membuka mata dan meniliti siapa cybertrooper patut dibeti perhatian berdasarkan gerik?

 Ini mungkin ada mengatakan PPM tidak termasuk tetapi PPM pernah bekerja dibawah UMB Sarawak. Dari pengalaman PPM nampak banyak yang perlu kita kemaskinikan. Sekarang PPM semememangnya telah keluar secara suka rela dari UMB Sarawak tidak kisahlah walaupun mungkin tidak perdulikan lagi. Tetapi ini soal prinsip perjuangan dan bukannya soal  cari makan.

Juga perlu diberi perhatian, ini bukan persoalan kepada tanggungjawap UMB semata-mata tetapi kita harus ukur setakat mana kemajuan semua team yang wujud mendapat danan untuk berjuang sebagai cybertrooper bn tanpa memperdulikan dari mana individu cybertrooper itu benaung samada dari parti atau dari team. Tanpa melupakan cybertrooper yang tidak pernah diberi perhatian langsung. Bukankah kita semua 1BN?

Sebenarnya agak susah untuk menentukan KPI Cybertrooper BN sebagai contoh facebooker kerana mereka ini paling banyak menyebarkan apa sahaja usaha blogger, youtube dan email dari pusat untuk disebar dan ada yang siang malam berdebat mempertahan dan menangkis serangan PR.

Tetapi adakah mereka ini tidak diambil kira sebagai cybertrooper BN? 

Atau adakah peranan Cybertrooper tidak penting hingga ada yang menganggap sebagai sampah. Tetapi kenapa tiba-tiba boleh keluar cerita dana disediakan untuk memperkasakan cywar?

Hakikatnya siapakah yang benar-benar bekerja? adakah yang terima dana atau yang sekadar fisabiillah hingga sesen tidak dapat.

JANGAN ANGGAP CYBERTROOPER YANG DIIKHTIRAF HANYALAH DIKALANGAN MEREKA BERDEKATAN SEMATA-MATA ATAU DIKALANGAN MEREKA YANG BOLEH TURUT APA SAHAJA WALAUPUN DALAM KEADAAN DIPERALATKAN.

Apa yang PPM papar bukan untuk menunding kepada sesiapapun tetapi fikirkan bagaimana cara terbaik untuk perkasakan cywar PRU14? jika kita ingin fikirkan kepentingan survival BN berkekalan.

Cukuplah jadikan PRU13 untuk setengah-setengah individu mengkayakan diri. Beri tumpuan perjuangan sebenar iaitu memperkasakan Barisan Nasional tanpa memilih bulu dari parti atau team mana naungan anda.



1 comment:

Unknown said...

BRO, AKU DENGAQ NAMA BLOG AKU PUN DIER GADAI NAK AMBIK BAGET RM4 JUTA TU! DASAR PENYANGAK MEREMPAT! POKCIK KAYOOOOOO!KEKEKE!!!

Isu Terkini

get this widget here