Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday 20 September 2013

NIK AZIZ? PRU13 DIakui Kemenangan PAS Kelantan Hasil Kerja DAP

Wah-wah kali ini memang kembang semangkuk Nik Aziz dan Haji Hadi dipuji-puji melambung dengan pujian-pujian PAS semakin kukuh dimata orang melayu. Tetapi rupa-rupanya kemenangan PAS mempertahankan Kelantan kerana hasil kerja DAP. Lihat ini..


PAS bukan semakin lemah malah akan terus kukuh dan kuat kedudukannya serta mendapat sokongan lebih besar masyarakat hasil kerjasama politik bersama parti lain dalam Pakatan Rakyat (PR).


Kita juga dapat lihat bagaimana PAS berjaya merampas Kelantan daripada terus diperintah BN pada PRU 1990 ketika bekerjasama dengan parti Semangat 46 dan keadaan itu bertambah kukuh hasil kerjasama dengan PKR dan DAP

Walhal prestasi Pas negeri pada PRU13 jauh merosot berbanding PRU12 apabila BN berjaya menambah bilangan kerusi dari enam kepada 14 kerusi.

Barulah PPM faham selama ini selama ini PAS boleh pertahankan Kelantan dengan undi besar secara gerak kerja sendirian adalah rekod terburuk berbanding pada PRU13 10 kerusi terbang ke tangan BN, dari hasil kerjasama PKR dan DAP.

Nampaknya PAS lebih suka makan puji-pujian berbanding memandang realiti sokongan melayu terhadap PAS?

No comments:

Isu Terkini

get this widget here