Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 15 September 2013

PAS PKR Bersama N Surendran Serang Pemerkasaan Bumiputera

Lawyaaar Anti Rasis BERKALA N Surendran PKR memang cukup angin dengan tindakan Najib Razak dan Muhyiddin Yasin merangka Pemerkasaan Bumiputera. Hingga LAWYAAAR INI BERKATA: Pelan ekonomi mengikut kaum ini tidak munasabah, tidak mengikut undang-undang, perlembagaan dan rasis.

Dia ini memang cekap bab-bab cari sumber untuk dituduh rasis tetapi yidaklah berani pula bila DAP pijak-pijak kesetiaan India dalam DAP. Sebabnya LAWYAAR ini jenis pakai sistem berkala.


Walhal pengumumkan lima strategi utama bagi memperkasa Ekonomi Bumiputera, meliputi modal insan, pemilikan ekuiti, pemilikan aset bukan kewangan, keusahawanan dan penyampaian perkhidmatan. ADALAH BERDASARKAN HAK YANG ADIL  kerana populasi Bumiputera adalah 67.9% dan yang paling rendah pendapatan berbanding kaum cina. Manakala kaum india kaum minoriti yang juga mempunyai dana-dananya sendiri. KENAPA ADAKAH LAWYAAR INI TAKUT ORANG-ORANG CINA DAN INDIA YANG TIDAK MENGUNDI TERASA TERHUKUM.

ALAH SUDAH-SUDAH LAYAN MANUSIA YANH TAK TAHU BERTERIMA KASIH INI. BUANG MASA JEEE.

Perlu juga diingatkan yang Melayu dan Bumiputera sebagai teras kepada agenda nasional tidak boleh dinafikan oleh sesiapa. Sesungguhnya, sebarang prakarsa bersifat nasional yang tidak mengambil kira atau mengabaikan agenda Melayu serta Bumiputera, adalah tidak adil dan tidak saksama,"

Jika sekiranya kaum majoriti Bumiputera tidak dibela dan berasa diri mereka terancam atau dipinggirkan, negara tidak akan mengecapi keamanan, kestabilan, dan kita tidak mungkin mencapai impian menjadi negara maju yang sejahtera dan sentosa seperti yang didambakan pada tahun 2020

No comments:

Isu Terkini

get this widget here