Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 30 November 2013

Gaji MB Selangor Naik! Cukai Pintu Naik! Lepas Ini Apa Lagi

Umum telah mengetahui bahawa kerajaan negeri gagal gagal menunaikan janji dalam manifesto pada pilihan raya umum ke-12 (PRU-12) untuk menurunkan cukai pintu premis kediaman dan komersial pada kadar 10 hingga 20 peratus dan berikutan itu, mereka tidak lagi mengulangi janji yang sama pada PRU13 Mei lepas.

Sekarang DBKL berura-ura mahu naikan Cukai pintu bagi sekitar Kuala Lumpur dan adakah Kerajaan Selangor juga bakal melaku perkara yang sama seperti sebelum PRU13. Yang pasti tindakan Khalib mendapat tentangan hebat dari rakyat Selangor.

Sekarang gaji Khalib kelihatan cukup menikmati kemewahan gaji dari RM14,175.15 kepada kenaikan RM29,250. Manakala EXCO dari RM6,109.20 ke RM20,250. Speaker RM6,109.29 ke RM22,500. Timbalan Speaker RM3,327.50 ke RM15,750. Tetapi ADUN hanya dari RM6,000 kepada RM11,250 sahaja tiba-tiba lebih rendah daripada Speaker dan timbalannya.

Adakah kenaikan kali ini bakal mendorong Kerajaan Selangor bertindak menaikan cukai pintu dan itupun ketika ini kelihatan Pakatan mula memuji langkah-langkah Kuala Lumpur menaikan cukai pintu. Adakah puji-pujian ini berselirat dengan rancangan tertentu?


2 comments:

Anonymous said...

Selamat klonan kapada Ah Beng Multi tongsan Tongkang Turun Excell atas kejayaan anda di anugerah pelajar terbaik inclusive Ah Jib Gor gong , ! LOVE CM.
Tahniah kapada Ah jib Gor Gong dan Idris Pemandu yang memberi galakkan padu kapada visi liberal moderate inklusive worldview transformaci blue ocean strategy the best is yet to come endless possibilities high income nation.
Dengan visi Ah Jib Gor Gong , Selangor dan Pinang telah merampaskan kedudukan teratas ranking menjadi negeri pertama dan kedua mencapai KPI 1M high nation per capita income RM30,000 untuk Barisan PR(aka ex UMNO).

Tukang ampu pun ada, nyatakan sokongan dengan ayat "they make money for the state"."the private sector blaaa " supaya mereka tak cari duit luar..."
Apa pun,bagi kalangan bangsawan wannabe Selangor dan pinang yang teruk(kesian kesian) memikul bebanan kerja yang berat 365-24-7/11, demi kebahagiaan penduduk negeri selangor dan pinang, yaani 3.0 juta orang rakyat malaysia dan 1.5 juta PATI/expat dari Indon,Vietnam,Myanmar,Bangla,PRC Cina,Sri Lanka,Palestine. Juga dari lithuania,bosnia,filipine,nepal,india,korea,jepun,nigeria,ghana,iran,irak,kenya.(Truly Asia) dan every one can fly AA TS TFFFFF.

Memang tepat pada masa nya, di Labuan IFC, sudah ada Wealth advisors bakal memberi khidmat kapada peningkatan bilangan jutawan malaysia daripada 30,000 orang ke 60,000 menjelang 2015.Aj Jib Gong akan menyokong Ah beng dan Tsss Kalid ,kerana semua orang di worl view akan puji Ajib GOr sebab ada khidmat private wealth advisors untuk Ah beng dan Tss Khalid.

Hebat sungguh Visi 1M ah jib gor .Hinggakan inklusive nya no one will be left ,di sokong Pakatan Rakyat. PR membantah GST ,dengan naik gaji sampai 331 %.

Ah Beng juga yakin bersama Selangor ,TSSSS Khalid GST memang akan merangsang inflasi. Depa makan free hari hari tau.

PR yakin kos sara hidup sebab subsidi gula/bahan bakar menurun, dan kos sara hidup meningkat sebab tekanan dari kenaikan gaji untuk golongan bangsawan setaraf Ah Jib Gor Gong,.

DUN Negeri Selangor,yang di terajui olih Khalid, juga mirip Ah Jib Gor Gong the English Anglopile Finance Minister.,sekarang ada bangsawan wannabe Ah Beng Multi Tongsan.
Ah Jib Gor dah sombong ,tidak mau kurangkan extravagant expenditure dan abuse of public tax payers monies saperti RM7.2 biillion bayaran kpd consultant.Anak murid Xi konon.
Dengan ini jelas Ah Beng Multi Tongsan berlumba lumba dengan DUN Selangor untuk rampas anugerah pelajar terbaik di bawah perguruan aH JIB GOR Gong .
TAHNIAH Tan Sri Khalid Prime Minister of Selangor..

Tahniah Ah Beng Multi tongsan tonkang turun.Keyboard dan Excell dah repair kan.

Saya anugerah anda berdua, best students of the year award ( di iktiraf di Battersby,London,UK) - Ah jib gor gong - UMNO Merit Certificate.
Tahniah ah Jib Gor Gong,the best big spender award of Malaysia (di iktiraf di Sans Francisco dan New York olih Khazanah Group USA),Certificate of Merit,tanda tangan olih Ah Jib Gor Gong.(suka sendiri puji punya bangsawan)
Applause untuk Hannah,"I din want the hike, but I will donate the increment to Izzaah Hall,Subang Jaya selama 5 tahun".Hallelujaaaah.
Ah Jib Gor Gong,Ah beng Multi tongsan Tongkang turunTS Khalid ,twitt twitt twitt lebih sikit lagi lah, hebat sungguh,mengkagumkan gandingan anda bertiga.Hebat betul .
arjuna waspada
changkat lobak.

Anonymous said...

Pergh, menteri makan gaji percuma stp bulan.Rakyat hidup sengsara. Xkira kerajaan ataupn pembangkang.. sama je... sdh..

Isu Terkini

get this widget here