Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 9 November 2013

Kenyanyukan Karpal Singh Mengjangkau Haramkan Barisan Nasional Parti Rasis

Selama 30 tahun hingga sekarang Nik Aziz masih berpegang kata-katanya Tahaluf Siyafi PAS bersama DAP demi mentarbiahkan pemimpin dan ahli parti rasis dan cauvinis. Selama 30 tahun jugalah Nik Aziz memalukan diri dengan kata-katanya sendiri.

Manakala orang seperti Karpal Singh yang mengjangkau 73 tahun dan terpaksa berdiri di kerusi roda, adalah wajar dipendekatankan DAP mengusulkan kepada rakyat Malaysia memaafkan keterlanjuran Karpal Singh hingga terserang sahabat sendiri. Entahlah mungkin Karpal dah terlampau tua untuk jadi hipokrit sehingga ucapan dan ulasannya menjadi senjata makan tuan dan menyusahkah ahli parti sendiri.

Sebenarnya Karpal Singh tidak tersengaja menyerang PAS tetapi hajatnya hanyalah untuk menghancurkanPersatuan Peguam Muslim Malaysia (PPMM) penghalang terkuat terhadap penyalahan guna Khalimah Allah oleh The Harald, setetusnya bercita-cita melumpuhkan UMNO, MCA dan MIC yang dilebelkan sebagai rasis, tetapi Karpal terlupa yang PAS juga parti berdasarkan kaum merangkumi dalam maksud rasis Karpal Singh.

Benar, saya telah menyatakan bahawa parti politik dan badan profesional berdasarkan kaum yang malang sekali termasuk PAS, sepatutnya membuka pintu kepada kaum lain. Karpal..

Pada hakikatnya memang hajat Karpal pun untuk mendesak PAS membenarkan bukan islam menyertainya sehingga ke merangkul Jawatan Murshidul Am lagi-lagi akan menggembirakan DAP.

Nampaknya PAS bukanlah jenis berkira sangat untuk memenuhi hajat DAP. Sedangkan apa saja permintaan DAP selama ini telah PAS tunaikan termasuklah prihal Hukum Hudud, menukar parti islam ke libral, pegangan tanah, menyokong trade-in khalimah Allah, bersetuju dengan hak kebebasan LGBT, tidak campur tangan dengan isu-isu murtad malah pelbagai lagi.

Itulah tahap ketinggian darjat DAP yang diangkat PAS berbanding UMNO. Dari itu sudah tentu tidaklah menjadi kesalahan buat Karpal nyanyuk seketika hingga menyuarakan pendekatan sehingga terserang kawan sendiri. Walau apapun Nik Aziz dan Haji Hadi terus-menerus membisu.

Namun bergitu Karpal terpaksa membela PAS kerana akar umbi bangun mendesak. Tetapi keterlanjuran Karpal hanya mampu menggunakan alasan: Saya tidak langsung menyeru supaya PAS dibatalkan pendaftarannya di dalam sidang media itu. PAS seharusnya sudah boleh menunjukkan keikhlasannya dengan menjadikan DHPP sebagai ahli penuh parti. Jauh daripada dibatalkan pendaftaran, tindakan sedemikian akan menjadikan mereka salah satu parti politik berbilang kaum di negara ini.

Ini caranya Karpal untuk putar balik kesilapannya dengan alasan menubuh sayap penyokong bukan islam (DHPP) telah menghalalkan PAS sebagai parti berbilang kaum? Bergitulah hebatnya Karpal bermain silap mata tetapi Karpal sememangnya betul-betul nyanyuk dan bodoh sombong sebenarnya waimapun PAS pernah meletak calon bukan islam dibawah logo PAS semasa PRU13...

Satu persoalan buat Karpal:
Selama ini UMNO, MCA dan MIC bertanding pakai logo apa?
Adakah logo UMNO? MCA? atau MIC?

Itulah kenyanyukan yang kedua kali Karpal Singh bila terjerat kerana akibat meluak-luaknya perasaan hasrat dengki berdendam dengan PPMM yang menghalang mereka mempergunakan Khalimah Allah untuk sesatkan umat islam.

Jawapan untuk menjawap kebodohan Karpal Singh selama ini UMNO, MCA dan MIC bertanding atas logo Barisan Nasional. Malah Barisan Nasional adalah parti yang diiktiraf berbanding PakatannRakyat yang yidak pernah di daftarkan. 

Jadi setakat PAS buka sayap tapi tiada suara dalam PAS berbanding ahli parti kompenan Barisan Nasional yang masing-masing mempunyai suara, adalah berganda-ganda lebih bagus dan berkesa berbanding sayap DHPP PAS yang setahun jagung dan masih tengelam punca hala tujunya.

Jawapan paling tepat UMNO, MCA, MIC dan Lain-ain kompenan parti merupakan sayap dalam Barisan Nasional dan lebih besar, lebih hebat dari PAS yang cuba meniru pendekatan BN. Kesimpulannya apa ada dengan sayap PAS tersebut? Apakah Karpal akan terlanjur hendak mengharamkan BN atas alasan resis?

Seperkara lagi hajat Karpal bukan setakat itu, tetapi ini boleh juga diperlihat kecenderungan menyokong secara tidak langsung terhadap NGO COMANGO yang dianggotai Ambiga sahabat karipnya, yang bermatian-matian melucutkan status Islam Agama Resmi Malaysia.

Buktinya PPMM adalah sebahagian dari 26 persatuan (RUJUK SENARAI PENUH INI DAN AGENDA MEREKA) yang Karpal Anggap rasis iaitu dibawah MuslimUPRo. MuslimUPRo kini sedang menentang NGO COMANGO.

Jarak rangkuman matlamat Karpal yang tersirat terlampau luas tetapi berpaksi kepada anti Islam yang menjadi tunggak kepada kedudukan negara ini.

Satu perkara yang Karpal tersalah memainkan isu ini, apabila persoalan ini juga akan terpalit kepada isu sekolah Vernakular yang betaut dalam rangkuman rasis.
Malah isu Sekolah Vernakular menajadi intipati perjuangan persatuan paling rasis di Malaysia iaitu Dong Zhong dan beranikah Karpal sarankan ianya di haramkan? 

Bersetujukah Lim Kit Siang sedangkan sebelum ini dia menjadi pembela terkuat terhadap kenyataan Karpal:

Parti politik atau persatuan yang berasaskan kaum dan agama dibatalkan pendaftaran atau diubah suai agar boleh disertai oleh semua rakyat tanpa mengira batasan kaum dan agama.

Selepas ini apa lagi yang DAP hendak putar belitkan?

No comments:

Isu Terkini

get this widget here