Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 5 November 2013

Remaja Semakin Aktif Desak Hak Kebebasan Melakukan Sex Ditempat Awam

Anak-anak muda zaman sekarang semakin berani membuktikan trend "bertamadun" tidak bersesuaian lagi di zaman ini.

kebelakangan ini terdapat banyak cerita-cerita lucu tentang Pasangan Gersang di tempat-tempat awam yang mendapat siaran meluas di alam maya.

Walau bagaimanapun, kekerapan berlakunya cerita "tidak munasabah" telah mendapat kecaman masyarakat dunia pada kadar semakin tinggi, kehendak nafsu yang tidak boleh diterima akal waras terhadap kelakuan anak-anak muda hari ini.


Anak-anak muda semakin lebih suka untuk berpesta "seks" di khalayak ramai.

Ramai pasangan anak muda  ingin mencari kaedah baru tentang melakukan "seks" di tempat-tempat awam dan dijadikan satu trend keseronokan dalam kehidupan. Tanpa sedar situasi ini akan mempunyai kesan yang besar kepada orang ramai yang menyaksikan.

Baru-baru ini, beratus-ratus pelajar Universiti Jiangnan, Provinsi Jiangsu, China telah menjadi penonton adengan remaja melempiaskan nafsu di tempat letak kereta.


Seperti mana-mana universiti lain di China, Jiangnan juga menetapkan sistem kamera di seluruh penjuru sekolah yang disambung pada skrin besar kafeteria.

Oleh itu, jika seseorang memilih mana-mana sudut di tempat letak kereta menyebabkan adengan pelajar terus memasuki lensa kamera. Dan sudah tentu, imej-imej secara automatik akan disiarkan secara langsung di skrin besar di ruang makan

Yang pasti tindakan sekolah telah menimbulkan kemarahan dikalangan pelajar hinggakan tiada satu tempatpun di medan letak kereta membolehkan mereka untuk memilih bagi memenuhi naluri seksual, 

Pada satu kisah lain, pasangan muda yang lain telah memilih tempat kereta kabel sebagai tempat melempiaskan nafsu sex.



Menurut maklumat yang disiarkan di Agensi Berita Xinhua, pada 17/9 gambar sangat mengairahkan, adengan sepasang kekasih dalam kereta kabel itu telah disiarkan secara langsung di internet.

Menurut pemilik gambar, gambar itu diambil di taman hiburan Wilayah Zhejiang dan watak utama adalah pasangan yang agak muda.

Tidak lama selepas gambar-gambar disiarkan telah menimbulkan kemarahan  masyarakat awam dan mengutuk tindakan remaja tersebut. Lokasi taman hiburan di China acap kali menjadi lokasi pilihan anak muda melempiaskan nafsu.

Baru-baru ini, pasangan Amerika yang juga membuktikan "impulsif" apabila waktu rehat mereka ke gerai Hom Depot, digunakan untuk melepaskan hawa nafsu dan secara tidak sengaja telah mendapat siaran live didepan  kakitangan Hom Depot.

Perbuatan mereka telah menyebabkan mereka diusir dari pasar raya, tetapi pasangan itu kekal teguh sebagai "seks adalah hak kebebasan mutlak mereka". Hinggalah kes ini menjadi kes polis.

Menurut laporan, pasangan itu adalah Emily Craig (20 tahun) dan Shaun Bowden (31 tahun). Kedua-dua telah disabitkan kesalahan dengan berkelakuan tidak senonoh di depan khalayak ramai, malah lebih mengejutkan mereka cuba mempengaruhi orang-orang di sekeliling memahami tentang hak kebebasan sex.



Situasi ini juga berlaku dikalangan anak-anak muda di Singapura.

Sepasang remaja Singapura yang telah ditangkap kerana melakukan perbuatan sumbang di kawasan letak kereta bangunan di sebuah pusat bandar. Seorang wanita yang tinggal di rumah seberang bangunan, telah menjadi penonton dan bertindak  merakamkan adengan ranjang ini.

Dia telah mengambil gambar-gambar disiarkan di Internet dan berkata. : "Saya pasti saya bukan satu-satunya penonton. Saya berharap tiada kanak-kanak harus melihat senario ini. Kami berharap bahawa imej-imej ini akan menyedarkan kesedaran ramai orang muda.

Yang pasti gejala ini juga telah menular di Malaysia dan sering mendapat siaran di alam maya. Remaja Malaysia kerap memilih lokasi semak, dalam kereta, bangunan lama malah ada yang berani memasuki rumah keluarga perempuan secara senyap demi memuaskan nafsu.

Lebih menyedihkan lagi dizaman kemudahan gajet yang pelbagai, digunakan mereka untuk merakam dan menyebarkan di alam maya sebagai sesuatu yang membanggakan.

Yang paling menyedihkan situasi di Malaysia telah mendapat sokongan NGO yang memperjuangkan Seksualiti Merdeka. Apakah yang dimaksudkan Seksualiti Merdeka jika mahu membenteras gejala ini? Adakah sebahagian kita halal dan sebahagian kita haramkan? Dan apakah hasilnya? membantu atau merosak?

Bergitu jugalah NGO COMANGO yang telah berusaha keras menuntut hak kebebasan LGBT.

Yang paling menarik akbar the star telah mempromosi aktiviti LGBT secara langsung di akbar.



Ketika kita melihat dunia asia lain mengecam perbuatan sumbang remaja tetapi di Malaysia ahli politik sedang berusaha keras untuk menghidupkan gejala ini demi meraih undi. Malah jika lihat Video China Doll dan Stopa dihalalkan tanpa tindakan sebagai pengajaran membendung remaja terbabit dengan isu ini.

Persoalanya gerakan pembangkang Malaysia bukan sahaja cuba menghalalkan LGBT tetapi menuntut status Islam Agama negara digugurkan. Dan bagaimanakah keadaan Malaysia pada suatu masa nanti?

No comments:

Isu Terkini

get this widget here