Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 4 November 2013

Tahniah PAS Menang Walaupun Majoriti Tipis #PRKsgLimau

Hasil kesungguhan jentera-jentera PAS bekerja dengan pelbagai cara tanpa batas ini jawapanya. Terutama Pak Cik ini berjaya memapar kelucahan sumber inspirasi pejuangan PAS. Atau bawalah sedikit perubahan dari pelaku-pelaku dibawah memberi imej yang buruk kepada PAS.


Dimana punca kekalahan PAS di banyak PDM dan undi susut daripada 2774 kepada 1084 berbanding PRU13 banyak disebabkan oleh ahli PAS sendiri yang telah melakukan Sabotaj:

1) Tidak keluar mengundi
2) Undi Rosak
3) Mengundi Barisan Nasional

Faktornya pula

1) Campurtangan DAP dalam parti PAS
2) menolak calon PAS yang bukan dikalangan ulamak
2) perbalahan dalaman pas kedah antara Fakhrulrazi dan Mahfuz

Faktor ini merupakan penyebab utama BN berjaya meraih undi dari ahli PAS memandangkan hasil dari tinjauan awal mendapati ramai ahli PAS marah dan tidak gemar dengan kerjasama pucuk pimpinan parti yang begitu taksub bersama DAP.

Ahli PAS mahu pucuk pimpinan memberhentikan kerjasama dengan DAP yang terang terangan anti Islam dan tidak menyokong Islam. Ini jauh dari perjuangan PAS yang sebenar dalam matlamat parti mereka sehingga menyebabkan ada pucuk pimpinan PAS yang menerima dana keewangan dari parti DAP.

Kemarahan ahli PAS ke atas pucuk pimpinan PAS telah dipamerkan pada Prk Sg Limau ini dengan memberikan isyarat jelas jika pucuk pimpinan terus bekerjasama dengan DAP maka gelombang kekalahan akan berlaku di mana mana PRK yang akan diadakan sehingga PRU14.

PAS seharusnya kembali kepada perjuangan mereka yang sebenar dan adalah lebih baik untuk menjalinkan kerjasama dengan parti UMNO berbanding DAP.

Walaupun UMNO tewas kita menang moral di PRK Sg Limau ini.


No comments:

Isu Terkini

get this widget here