Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday 1 November 2013

Video Fathul Bari Bongkar Prihal Ketakutan Azhar Idrus & Ustazah Celop Abby


PAS membawa persoalan kononnya kalau Palestin mendesak Malaysia, termasuk Slovakia, Ukraine, Belanda, Australia, Hungary, Jepun, Switzerland dan Sierra Leone. Malah Mesir, Jordan, Bahrain, Iraq, Iran, Maghribi, Lubnan, Sudan, Syria, Turki, Algeria, Pakistan, Indonesia, Yaman dan Afghanistan adalah antara negara Islam yang telah menandatangani ICCPR.

Kenapa Malaysia melalui delegasi Gabungan Pertubuhan-pertubuhan Islam Dalam Proses Semakan Berkala Sejagat (MuslimUPro) ke Geneva, Switzerland baru-baru ini menyatakan kegusaran lantaran tekanan antarabangsa supaya Malaysia menandatangani International Covenant on Civil and Political Rights 1966 (Perjanjian Antarabangsa Tentang Hak-Hak Awam dan Politik)

Alasan mereka adalah Sebagai sebuah negara Islam yang bercita-cita kelihatan moderat di peringkat antarabangsa, keraguan untuk menandatangani ICCPR tidak mencerminkan hasrat wasatiyyah pimpinan negara ini. Apakah yang Malaysia tunggu lagi? Perjanjian ini akan melindungi hak-hak minoriti agama. Ini merupakan satu tindakan paling waras untuk dilakukan oleh Malaysia bagi mengimbangi kepelbagaian agama, dan mazhab yang wujud di negara ini.

Tetapi persoalan yang mereka enggan nyatakan adalah.

1. Relakah anda melihat perkahwinan campuran agama tanpa perlu menukar atau memeluk islam terlebih dahulu, seperti indonesia yang hingga sekarang tak mungkin dibendungi lagi?

2. Adakah kedudukan Palestin, iraq, Syria dan Afhanistan yang bergolak dengan pelbagai serangan samada sesama sendiri mahu ancaman luar layak dijadikan contoh untuk kita turuti saranan mereka.

Hakikatnya kekuatan Malaysia kerana berjaya membendung perpecahan ummah dari sebab ketegasan menutup pintu-pintu pepecahan ummah. Mengugurkan Islam Agama resmi adalah permulaan terbaik memecahkan kekuatan perpaduan islam di Malaysia. 

Malah sudah setengah abab negara kita aman kerana formula ini. Jadi kenapakah formula yang menunjukan Malaysia adalah negara islam di dunia perlu mencontohi negara islam yang serba kucar-kacir dan berlumba-lumba memohon tunjuk ajar kejayaan Malaysia kepada mereka. 

Ingat negara ini diterajui oleh kepimpinan Islam yang berjaya menggegar jendela dunia dari formula memperkukuhkan kedudukan islam tanpa mampu digugat oleh mana-mana pihak. Jadi kenapa perlu diubah?

3. Manakala Belanda, Australia, Hungary, Jepun, Switzerland dan lain-lain, sejauh mana mereka memikirkan kepentingan perpaduan ummah di negara ini? Siapa mereka dan agama apa mereka anuti?

Ini hanya antara yang mudah untuk difikirkan, jika mahu lebih detail rujuk siaran lalu di pautan ini dan pautan pembohongan Nurul Izzah di sini.

Manakala video ini adalah isu yanh paling ditakuti untuk disentuh oleh Ustaz Azhar Idrus, Ustazah Celop Abby Abadi malah Bob Lokman sekalipun tak berani buka mulut. Kerana mulut mereka demi memenangkan impian PAS yang membiayai kehidupan mereka, dan apa kisah dengan kepentingan Ummah yang diamanahkan Allah.


No comments:

Isu Terkini

get this widget here