Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday, 30 January 2014

Ambik!! Kenyataan Penuh Tun Dr Mahathir Tembak Anwar memang Tak Berlapik Lagi

Penangan maut dari Tun Dr Mahathir tepat betubi-tubi kemuka Anwar Ibrahim.. Itulah PPM dah kata perangai Anwar memang semenjak dia mula-mula masuk UMNO (klik baca disini) habis kepala orang dia pijak sekarang lagikan bini berani dia arah letak jawatan apatah orang lain macam Dun Kajang.

Mengenai langkah Anwar nak bertanding di Kajang, Dr Mahathir menilainya tidak lebih dari usahanya untuk tawan Putrajaya dan jadi Perdana Menteri.

Ditanya sama ada tindakan Anwar itu dilihat sebagai seorang yang 'gila kuasa', Dr Mahathir berkata : "Memang Anwar dari dulu, saya tidak tahu gila kuasa atau tidak, tetapi beliau masuk Umno bukan kerana sayang kepada Umno kerana jika tak masuk Umno, tak boleh jadi perdana menteri.

"Kalau masuk PAS, (Anwar) tak mungkin jadi perdana menteri, sampai sekarang ini pun, dia masuk (Umno) ada alasan, yang ini pun (bertanding pada pilihan raya kecil) ada alasan untuk mencapai matlamatnya," katanya.

Ditanya sama ada hasrat Anwar untuk bertanding pada pilihan raya kecil itu mempunyai kaitan dengan kes liwat beliau untuk memberi tekanan kepada kerajaan, Dr Mahathir berkata beliau tidak tahu sama ada iamempunyai kaitan secara langsung atau tidak. 
"Tetapi jika beliau menjadi perdana menteri, ia satu tahap ke arah itu, jadi perdana menteri, maka banyaklah benda beliau boleh buat untuk melindungi dirinya," katanya.

Selain daripada teguran pedas di atas, Tun Dr Mahathir juga berkata : 

"Jika seseorang itu cuma berjuang untuk hanya nak jadi perdana menteri atau menteri besar, saya fikir kita tak harus perlu memilih orang itu tetapi (sepatutnya orang) yang berjuang untuk berkhidmat kepada rakyat," katanya.

Mengulas kenyataan Anwar semalam supaya BN tidak meletakkan calon pada pilihan raya kecil itu dengan alasan elak pembaziran, Dr Mahathir berkata : "Saya melihat jika boleh, (beliau mahu) Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) letak jawatan dan angkat dia sebagai perdana menteri, itulah yang terbaik bagi dia."

Terdahulu, ketika menjawab soalan dalam program itu berhubung perancangan Anwar yang dikatakan untuk menjadi menteri besar Selangor, beliau berkata Anwar memang mahu menjadi ketua kerajaan.

"Kalau tak boleh yang besar, yang kecil sikit pun bolehlah cuba, dengan harapan rakyat akan menghargai dan memberi kejayaan kepada cita-citanya untuk menjadi perdana menteri.

"Cita-cita yang terbesar bagi Anwar ialah menjadi perdana menteri. Soal apa jadi selepas jadi perdana menteri itu tak penting, jadi perdana menteri (dulu)," katanya sumber

Anda baca artikel calon BN di PRK Kajang : KLIK SINI kredit to DrMim

8 comments:

Anonymous said...

anwar masuk umno dipujuk oleh mahadey. anwar ditendang dr umno atas konspirasi mahadey. anwar kena 15 thun oleh mahadey tp kena 5 thn kerana ikut mahkamah tanpa campur tgn paklah.

kalau anwar hanya nk jadi PM, maka mahadey juga mengenepikan tun husin dan kuli utk jadi PM selama 20 thn.

amat mudah jadi PM jika anwar hanya yes man semasa TPM.

anwar nk jadi PM kerana negara ini perlukan pemimpin berani dan berjiwa rakyat.

mahadey sentiasa mengekori jejak anwar selepas keluar penjara. masih dihantui anwar. sgt takut byknya penyelewengan lama akan dibongkar.

takut byknya kroni akan takdpt makan. takut mukhriz tkdpt jd PM.

seorg pemimpin besar mesti bercita2 besar utk jadi PM. kalau pemimpin cap ayam ckup menjadi presiden perkasa.

kenapa anwar nk jadi PM saja salah, mahadey nk jadi PM tak salah.

kenapa anwar saja beragenda peribadi, mahadey najib jadi PM tkde agenda peribadi dan suku sakat ke.

semua org boleh bercita2 menjadi PM, ini tidak salah. yg salah jadi PM dan buat zalim kepada rakyat.

anwar belum jadi PM, maka tidak ada bukti dia nk zalimi rakyat dan penyelewengan.

Mahadey najib jadi PM telah ada bukti menzalimi dan penyelewengan.

as simple as tht

abu bakar said...

Poorahh 15.03 kau jilat lah hntu raya tu!!

Anonymous said...

15.03... Nampaknya otak tu dah tak siuman tu..

Anonymous said...

Abu bakar dan anus19.53~hahaha tengok gaya anda yg xde otak~mungkin byk makan kangkung?tu otak x berfungsi,nk ikut pemimpin biarlah yg ikut islam~

Anonymous said...

Abu bakar dan anus19.53~hahaha tengok gaya anda yg xde otak~mungkin byk makan kangkung?tu otak x berfungsi,nk ikut pemimpin biarlah yg ikut islam~

Anonymous said...

Abu bakar dan anus19.53~hahaha tengok gaya anda yg xde otak~mungkin byk makan kangkung?tu otak x berfungsi,nk ikut pemimpin biarlah yg ikut islam~

Anonymous said...

Abu bakar dan anus19.53~hahaha tengok gaya anda yg xde otak~mungkin byk makan kangkung?tu otak x berfungsi,nk ikut pemimpin biarlah yg ikut islam~

Anonymous said...

Perjuangkan rakyat ke?..ingt sikit...anwar mmg bkn yes man...tapi anwar mnjadi punca ekonomi dan kestabilan negara tergugat...

Isu Terkini

get this widget here