Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday 7 February 2014

Aii Lim Guan Panas Bila Tol Tak Jadi Turun


Apa sahaja yang diputuskan oleh kerajaan semuanya salah dan berniat jahat pada pandangan pembangkang. Seolah-olah tiada langsung perkara yang positif dalam sanubari mereka.

Jika ura-ura kenaikan kadar tol sebelum ini menjadi sasaran mereka untuk menghentam dan memburuk-burukkan kerajaan, keputusan tidak menaikkan kadar tol juga menjadi belasahan politik mereka.

Malah, Setiausaha Agung DAP. Lim Guan Eng dengan biadap mendakwa keputusan kerajaan tidak menaikkan kadar tol pada tahun 2014 cuma satu taktik oportunis untuk berhadapan pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang.

“Pengumuman Kabinet tidak akan mengenakan sebarang kenaikan tol dalam tahun 2014 adalah satu taktik oportunis yang digunakan untuk menyenangkan hati pengundi di Kajang pada 23 Mac 2014,” dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini.

Guan Eng juga mendakwa, langkah taktikal demi PRK DUN Kajang itu menunjukkan Barisan Nasional (BN) mentadbir berdasarkan gesaan politik dan atas kepentingan umum.

Media semalam Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin memaklumkan kadar tol di semua lebuh raya di negara ini tidak akan dinaikkan sehingga hujung tahun ini.

Muhyiddin dipetik berkata, keputusan tersebut dipersetujui oleh Jemaah Menteri selari dengan hasrat kerajaan untuk tidak membebankan pengguna dengan kenaikan harga tol.

No comments:

Isu Terkini

get this widget here