Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 29 March 2014

#PakatanRosak Bergitu Terhormatnya Intergriti Karpal Berbanding Kemaruk Kuasa @AnwarIbrahim




Wah bergitu terhormatnya bilamana Ahli politik veteran Karpal Singh hari ini mengumumkan beliau mengundur diri sebagai Pengerusi DAP sementara menunggu rayuan kes hasutan yang dihadapinya.

Dalam satu kenyataan di sini, Karpal Singh berkata, timbalan pengerusi parti, Tan Kok Wai yang juga Ahli Parlimen Cheras, akan menjadi pemangku Pengerusi.

"Saya tidak boleh, sehinggalah sabitan diketepikan atau denda dikurangkan di bawah RM2,000, untuk terus menjadi Pengerusi DAP.

"Dalam keadaan ini, saya dengan ini mengumumkan, sementara menunggu rayuan saya di Mahkamah Rayuan terhadap sabitan dan hukuman yang telahpun difailkan, pengunduran diri saya sebagai Pengerusi DAP," kata Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu.

Tetapi inni amat berbeza dengan cara Anwar menghormati PKR sebagai parti rakyat, sebaliknya Anwar cenderung membawa PKR sebagai parti hak milik mutlak keluarganya.

Perbezaan ketara ini menunjukan Anwar terselah lebih mengutamakan bagaimana menyelesaikan masalah pribadi dengan mempergunakan parti tetapi Karpal memilih menyelesaikan terlebih dahulu masalah peribadinya tanpa mengheret parti. Tindakan seperti Karpal lah yang paling wajar dalam mengukur intergriti seorang pemimpin.

1 comment:

Anonymous said...

that is integrity, bravo karpal, but anwar it is morality...no moral.. down with you anwar... may more truth appear to show who is anwar..

Isu Terkini

get this widget here