Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 20 March 2014

#PRKKajang Apa Anwar Dapat Masuk Jepun Atas Ehsan Kerajaan Itupun Tak Tahu Berterima Kasih



Kecoh betullah ketua Pembangkang ini. Dah orang tolong balik-balik yang menolong digigitnya. Sepatutnya bersyukurlah sikit orang dah dapat tunaikan kemaruknya untuk ke Jepun. Tetapi ini tak menyalah orang juga kononnya dalang menghalang kemasukan ke Jepun pada kali pertama.

Walhal hak menyekat masuk atau membenar masuk ke Jepun adalah kuasa mutlak yang dari kerajaan Jepun tetapi ada cerita tangan-tangan ghaip kononya. Alamak adakah Anwar tidak faham atau sengaja tidak mahu memahami?

Jangan nak salahkan kerajaan Malaysia di atas penahanan tersebut, itu prosedur biasa bagi mana-mana negara menghalang individu memasuki negara mereka berdasarkan undang-undang negara itu sendiri.

Isu penahanan Anwar pada 19 Januari, di Lapangan Terbang Antarabangsa Narita sengaja diperbesar-perbesarkan oleh pembangkang bagi menggambarkan kepada umum bahawa Anwar ‘tidak bersalah’. 
Itu  menyebabkan Anwar Ibrahim bertikam lidah dengan Timbalan Menteri Luar Datuk Hamzah Zainuddin.

Hakikatnya penahanan individu tertentu oleh pihak berkuasa di mana-mana negara adalah perkara biasa dan tidak perlu disensasikan.

Tetapi Anwar sengaja memanipulasikan isu ini demi populariti politik, bagi mengaitkan penahanan Anwar dengan kerajaan negara ini. Malah Anwar juga menggunakan isu tersebut untuk meraih populariti masyarakat antarabangsa. Walhal Dunia sudah mengetahui belang Anwar, apabila berada pentas atau forum antarabangsa beliau akan mengutuk dan mencerba negara ini.

Sebenarnya apa sahaja Anwar buat dia seorang je betul sampai yang seburuk-buruk menjadi sebaik-baiknya. Tetapi pernah orang ini boleh berterima kasih atas prihatin orang lain terhadapnya. Contoh yang terbaik lihatlah dekat kempen Kajang sekarang dia hanya perjuangan nasib nafsu Liwat 2 yang dia didapati bersalah tetapi orang lain yang dipersalahkan walhal Majlis Peguam ada versi lain yang Anwar tidak kisah asalkan dia selamat.

Bukankah contoh ini mampu menggambar siapa Anwar sebenarnya?

No comments:

Isu Terkini

get this widget here