Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 28 April 2014

Kesian @NurulIzzah Jawapan Obama Cukup Menyakitkan Hatinyanya Dan @AnwarIbrahim



Kesian melihat Nurul Izzah membebel , Barack Obama menunjukkan sikap yang tidak konsisten terhadap komitmen pada demokrasi dan perubahan kerana mengelak dari bertemu dengan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sikap Obama yang “selektif” itu berbeza dengan semangat yang ditiup oleh presiden Amerika Syarikat itu ketika berucap di Universiti Kaherah pada 2009, setahun sebelum gelombang Arab Spring menggoncang negara Arab.

MP tersebut berkata, dalam ucapan itu, Obama mengumumkan “komitment terhadap kerajaan yang mencerminkan hasrat rakyatnya”.

“Bagaimanapun, pertemuan selektif dengan mengelak bertemu ketua pembangkang Malaysia secara langsung menafikan suara majoriti 53 peratus yang mengundi Pakatan Rakyat; sehingga kini masih belum diiktiraf dan terbanding seperti aspirasi yang disuarakan di Kaherah,” kata Nurul Izzah

Tetapi jawapan Obama cukup mudah untuk buat Nurul Izzah sakit hati.

Presiden Obama : Kerajaan Amerika sentiasa memberi perhatian di dalam isu-isu human right di seluruh dunia, keadilan dan sebagainya termasuklah di Malaysia kita melihat kerajaan Perdana Menteri Najib telah memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada rakyatnya yang berbilang kaum. Saya tidak ada keperluan untuk bertemu Anwar Ibrahim !




Jadi pesan buat Nurul Izzah simpan jelah bebelan kamu tu, Obama dah nak pulang terimalah hakikat bapa kamu tu taklah bertaraf antarabangsa sangat!!

4 comments:

Anonymous said...

betul ke menang undi popular atau rakyat di tipu untuk beri undi popular, atau undi dibuat di bilik hotel...Tanya lah diri sendiri, kalau kat kepala dah ada cop penipu, apa cakap pun orang tahu menipu oleh penipu dan tak mahu di tipu oleh sipenipu, yang tak tahu malu sebab di besarkan untuk menipu supaya jadi penipu, career nya ialah penipu

Anonymous said...

Izzah ni kalau kena tenggek dgn Obama baru dia ketagih sbb kote negro panjang. Lepas tu takkan membebel lagi

Anonymous said...

Sepanjang lawatan Obama ke negara lain..tak pernah plak dia jumpa Ketua-ketua Pembangkang negara yang dia lawati..so apa beza dengan ANU WAR..tak berpandukan Fakta ke kau ni Izzah? Ke Bangang sejak Kolom K**e pensyarah ko dulu tu menjadikan kesan bagi kebangangan ko Izzah..?
Mana-mana Presiden dan PM melawat sesuatu negara dia kan jumpa Ketua Pemerintah bukan ketua Pembangkang..
Benda senang pun tak boleh pikir ke Izzah..Apa daaaa bodoh berbakul anak NUAR ni upenya..

Anonymous said...

anak si penjubo tua kutuk haramjadah laknatullah meroyan...alamat nak jadi gila anak beranak.

Isu Terkini

get this widget here