Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 11 May 2014

Hasil Tahaluf Siyasi DAP Membenarkan PAS Letak Calon #BukitGelugur



Hebat Mat Sabu menjadi orang suruhan DAP sehingga menjadi pengumum PAS meletak calon menggunakan logo DAP yang hanya diumumkan DAP.

Ini membuktikan bertapa hebatnya proses Tahaluf siyasi PAS di dalam Pakatan Rakyat. Cuma yang membezakannya hanya untuk memenuhi kehendak DAP.

Ketika PAS diberi janji yang siap  bertandatangan oleh Lim Guan Eng menggenai pelaksanaan hudud. Dimungkiri DAP dengan helah sehingga sanggup mengugut PAS dikeluarkan dari Pakatan Rakyat.

Sungguh sadis bila dikhabarkan PAS amat berharap bantuan kewangan dari DAP sehingga mereka sanggup bermuka-muka dengan rakyat islam yang menyokong segala usaha mereka dalam pelaksanaan hudud. 

Malah ketika UMNO menghulur bantuan samada dalam bentuk kewangan mahupun menjadi jentera penerangan Hukum Hudud. PAS hanya pandang sinis dan tidak cukup dengan itu diterjemahkan Nik Aziz dalam page:
PAS sudah lama memperjuangkan hukum hudud. Tiba-tiba UMNO pun sama setuju. Adakah PAS sudah bersama UMNO? Jawabnya sudah pasti tidak.



Sebagaimana hari ini, 9 Rajab sama dengan 9 Mei, adakah Mei itu Rajab dan Rajab itu Mei? Tentu sekali tidak! Rajab tetap Rajab dan Mei tetap Mei. Nik Aziz
Dari maksud ayat ini UMNO seolah-olah terhegeh-hegeh untuk tampil membantu dengan agenda menyatukan umat islam demi UMNO. Sungguh sinis dan perit sesama islam diperlakukan sedemikian. 

PAS langsung tidak memandang dalam bentuk perpaduan kaum majoriti islam dan kelebihan disisi islam. PAS sebenarnya cukup jelas mempamerkan keinginan melaksanakan hudud atas agenda lain dari benar-benar melakukannya. 

PAS amat berharap UMNO memberi sokongan padu bila hukum Hudud dibentangkan di parlimen tetapi dalam masa yang sama, meminta UMNO menjauhi PAS dari usaha-usaha penyatuan umat islam. Bolehkah ini membantu pelaksanaan hudud berlaku dengan berjaya?

Itulah PAS dengan Tahaluf Siyasi yang hanya untuk memenuhi penghambaan kepada DAP dan PKR.

Maka dengan ini bakal menyemarak lagi pepecahan dikalangan umat islam dan seterusnya PAS akan terus menipu diri sendiri dan pengikutnya yang kononya, hudud akan berlaku di Malaysia.



No comments:

Isu Terkini

get this widget here