Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 11 December 2014

Terkini! Panas hati Kepada UM, Terkincit Safwan & Fahmi Di Gempur Polis

Sudah jatuh ditimpa tangga. Baru kena gantung pengajian oleh UM sekarang kena gempur lagi. Menyebabkan Fahmi terkincit-kincit termasuklah Safwan yang tak lama gi hendak ke dalam.

Hari Ini jam 3 petang pihak polis telah menggempur perkhemahan 'Occupy UM' di hadapan pintu masuk Universiti Malaya dengan melibatkan dua kereta polis dan satu trak DBKL. Akibatnya segala peralatan perkemahan telah diroboh tanpa memperdulikan rayuan puak-puak keras kepala ini. Yang mahu hak mereka diberi perhatian.
Khabarnya ini adalah antara rangka modus operandi mempertahankan Anwar. Sebab itu Safwan mengatakan “Saya tegaskan, siapa saja boleh hadir kerana isu yang kami perjuangkan bukan isu polititk tetapi isu kebebasan akademik. Malah memperlawa Najib turun juga. tetapi sayangnya polis yang datang pulak.

Tetapi hakikatnya kali ini Occupy UM lebih kepada susulan Fahmi tidak berpuas hati kerana tindakan UM menggantung pengajiannya. Lebih malang hanya dirinya seorang yang digantung manakala rakan-rakan yang lain sekadar di denda dan diberi amaran keras.

Fahmi selama dua semester dan mendendanya RM600 selepas disabitkan bersalah menganjurkan ceramah tersebut di kampus tanpa kebenaran.
Seorang lagi pelajar Safwan Shamsudin juga digantung pengajian, tetapi hanya untuk satu semester berkuatkuasa serta merta, didenda dan diberi amaran.
Sementaraitu, empat yang lainnya diberi amaran dan didenda RM150 setiap seorang, manakala seorang pelajar dilepaskan dengan amaran.
Yang paling bangang Fahmi ini tidak tahu bersyukur yang dia hanya digantung bukannya di singkir dari pengajian. Nampaknya Fahmi tidak puas hati dan mahu menuntut digugur terus gamaknya baru puas.


1 comment:

Anonymous said...

dia ni bakal doktor. engineer atau saintis???

aku sekadar ambil ijazah untuk mereka yg lembam !!

Isu Terkini

get this widget here