Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 26 January 2015

Rakyat Mengamuk Skandal Projek DATUM JELATEK Teresa & Azmin Lari Pintu Belakang

Semalam Selangor digemparkan dengan rakyat Selangor hilang sabar dan mengamuk merempuh kawasan Projek Mewah yang berselindung pada awalnya Rumah Mampu Milik.

Ini merupakan satu penindasan dari penipuan yang amat ketara mengisi tampuk pemerintahan PKR Selangor.

Kenapa bergitu tergamak Pakatan Rakyat menipu hinggakan empat blok Rumah Pangsa PKNS yang dihuni oleh 100% Melayu. Rumah Pangsa PKNS Taman Keramat telah dimusnahkan sepenuhnya oleh Kerajaan Negeri Selangor menerusi PKNS pada penghujung 2010. Atas nama membina rumah mampu milik yang lebih selesa?

Yang menariknya ini meliputi kawasan Bukit Antarabangsa yang secara tidak langsung merupakan DUN MB Selangor sekarang iaitu Azmin Ali. Adakah ini buah tangan Azmin sebagai menghargai jasa rakyat Bukit Antara Bangsa kerana memberi undi kepadanya.

Yang menyedihkan sepatutnya setiap rumah pangsa sebelum ini patut menerima pampasan sewajarnya bernilai sekurang-kurang RM 1 Juta hanya dibayar 15% iaitu RM150k sahaja. Dan mereka ditawarkan pula rumah Mampu Milik dengan harga RM700k. Wah Adil sungguh.

Bukankah cara ini cukup menggambarkan pengusiran orang-orang melayu keluar tinggal dalam hutan? Malah kekejaman mereka lebih dahsyat bukan sahaja memberi pampasan rendah malah tidak langsung menyedia kawasan alternatif lain melainkan angkat bungkus menyewa kawasan perumahan berdekatan. Yang RM150k itu cukup membawar sewa bagi 1 1/2 tahun sahaja.

Malah kalau ingin membeli rumahpun mereka terpaksa  membeli rumah antara 350k hingga 500k itupun terhad berbanding sebelum ini ada yang sudah habis bayar. Mengikut perjanjian awal sekurang-kurangnya dibayar RM400k iaitu di zaman Khir Toyo tetapi telah menjadi bahan politi Pakatan hingga tergendala. Tetapi sekarang apa dah jadi? Cukup RM150k?

Kemelut menyedihkan ini juga melibatkan perana Teresa Kok yang sekarang telah lari tidak mahu menjawap apa-apa dan yang paling menguntungkan DAP berjaya membina empayar baru pro DAP setelah semua melayu makin jauh diusir meninggalkan bandar. Yeah UBAH kesemuanya. Puas Hati?

1 comment:

Anonymous said...

Orang Melayu Selangor telah berpuas hati...???

Isu Terkini

get this widget here