Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 4 March 2012

Beranikah Nik Aziz dan Anwar memohon maaf kerana gagal.

Kalau dah dari golongan puak-puak Pakatan Haram, mana boleh duduk diam apabila Datuk Sri Najib memohon maaf terhadap kelemahan dan kelalaian UMNO di bawah petadbiran lalu. Maka mulalah serangan bertubi-tubi terhadap DSN kononnya PAS dulu betul la, kalau tak ada PKR hal ini tak berlaku la.

Puak-puak Pakatan Haram bukan penah perduli akan keikhlasan DSN kerana kerja mereka tukang cari salah tapi diberi perluang bertanggungjawap langsung tak mampu memikulnya. Adakah mereka berani memohon maaf keatas kegagalan mereka. 

  1. Cuba kita cabar Nik Aziz adakah dia berani mengaku dan memohon maaf kerana gagal menguruskan masalah air yang dah sama warna dengan tanah merah dekat Kelantan,
  2. Cuba kita cabar Nik Aziz adakah dia berani mengaku dan memohon maaf kerana gagal menyelesaikan isu Ladang Rakyat hinggakan memkayakan tokey-tokey cina dan rakyat kelantan pula kehilangan tanah.
  3. Cuba kita cabar Nik Aziz adakah dia berani mengaku dan memohon maaf kerana gagal menyelesaikan masalah infrastruktur pembangunan Kelantan dan rumah rakyat Kelantan.
  4. Cuba kita cabar Nik Aziz adakah dia berani mengaku dan memohon maaf kerana gagal mendesak Anwar menyaman WSJ atau mendesak Anwar tarik kenyataan Mendukung Keselamatan Israel dari Wall Street Journal.
  5. Cuba kita cabar Nik Aziz adakah dia berani mengaku dan memohon maaf kerana gagal mempertahankan khalimah Allah dari disalah guna oleh gereja.
  6. Cuba kita cabar PAS berani tak mereka memohon maaf kepada keluarga mangsa Memali yang terkorban kerana “Amanat Hadi 1981” mengisytiharkan Perlembagaan Persekutuan sebagai bercanggah dengan Islam dan “KAFIR” adalah salah dan diganti dengan “Amanat Hadi 2003” mengisytiharkan Perlembagaan Persekutuan sebagai cukup Islamik dan akan didokong jadi apa nasib pengorbanan mereka hingga ada yang terkorban.
  7. Cuba kita cabar Nik Aziz adakah dia berani mengaku dan memohon maaf kerana gagal menunaikan janji-janji PRU12.
  8. Cuba kita cabar Nik Aziz adakah dia berani mengaku dan memohon maaf kerana gagal memujuk sekutunya DAP melaksanakan Negara Islam dan Hudud. Hinggakan hudud digugurkan dari menjadi satu agenda dalam buku Jingay
  9. Cuba kita cabar Anwar adakah dia berani mengaku dan memohon maaf kerana gagal menunaikan janji-janji PRU12 kepada rakyat selangor.
  10. Cuba kita cabar Anwar adakah dia berani mengaku dan memohon maaf kerana tersalah lapor kenyataan Mendukung Keselamatan Israel di WSJ.
  11. Cuba kita cabar Anwar adakah dia berani mengaku dan memohon maaf kerana gagal mempertahan berapa banyak tanah melayu Pulau Pinang dirampas Lim Guan Eng.
Kalau nak dicerita tentang kegagalan PAS, kegagalan PKR dan kegagalan DAP boleh karang buku setebal lebih dari 20 inci. Tapi tak ada satupun pemimpin mereka berani memohon maaf kerana kegagalan mereka menunaikan tanggungjawap kepada rakyat. Kita bertuah kerana PM kita sekarang sanggup merendah diri, mengaku salah dan memperbaiki setiap sudut dari pandangan pelbagai pihak yang bermacam rentak bunyinya. Apapun jua Datuk Sri Najib tetap bertenang, bersabar, merancang dan berusaha bersungguh-sungguh demi tranformasi kepada rakyat.

1 comment:

Anonymous said...

nian...pecah palak nian mikir-kan politik masa kini. semua usaha ke arah membaikpulih masyarakat disangka buruk belaka oleh orang dibelah sana tu! tak boleh langsung mereka2 tu bersatu didalam jemaah ahli sunnah. dah diajak dicadang diberitahu cara baik semuanya ditolak mentah2. mereka berbaik dgn kapir harbi boleh pule!

-anak cucu kiyai haji abdul rauf-

Isu Terkini

get this widget here