Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 28 March 2012

Harap Pengalaman Lebih Tapi Ilmu Cetek Buat Apa!!

Itudia!! bila Si Gagap memuji Raja Auta yang kuat makan puji, sampai tak ingat dunia terawang-awang dalam dunia khayalan Pakatan Haram. Hebat sangat ke King Liwat menasihat ekonomi Selangor. Gelaran terhebat Anwar Penasihat Singgit (kalau barang murah mana ada kualiti)

Untuk pengetahuan Khalib zaman Anwar jadi Menteri Kewangan dan barua IMF kadar faedah yang di kenakan kepada pinjaman melambung naik lebih dari 10%. Itu kehebatan sebenar Anwar kuat menghisap darah. Walaupun kadar faedah tinggi, prestasi ekonomi zaman Anwar masih juga tidak dapat menadingi prestasi Daim Zainuddin. 

Kehebatan Anwar semasa era Sabah sekitar 1996 ketika Yong Teck Lee menjadi Ketua Menteri melalui kaedah'Merry Go Round.' Kerajaan Persekutuan melalui Kementerian Kewangan Malaysia telah meluluskan Lesen Judi Loteri 88 kepada Diriwan Corporation Sdn Bhd (DCSB), yang dimiliki sepenuhnya oleh Olympia Industries Berhad yang dipengerusikan oleh Dato' Rani Ibrahim, abang kandung Anwar Ibrahim. Siapa punya tangan magik dalam kes ini kalau bukan anwar!!

Kehebatan Anwar tahun 1990, semasa orang melayu telah mencapai penguasaan 18% ekuiti syarikat BSKL, mendadak berubah setelah Anwar mengambil alih kepimpinan di Kementerian Kewangan sehingga 1998. Walaupun ekonomi negara sedang mencanak naik ketika itu, Anwar hanya berjaya meningkatkan tidak sampai 2% daripada statistik 1990, ketika Daim Zainuddin meninggalkan Kementerian Kewangan. Kenapa Anwar masih gagal meningkatkan ekuiti Bumiputera ketika begitu banyak syarikat swasta pesat bercambah, mahu pun yang berkaitan kerajaan, disenaraikan di Bursa Saham Kuala Lumpur (BSKL)? Adakah kerana Ilmunya Cap Ayam!!

Kehebatan Anwar terselah lagi kerana pemilikan ekuiti Melayu dalam syarikat di BSKL menjadi harubiru akibat rancangan terselindung Anwar dengan mengamalkan konsep seperti dalam IOI Berhad di mana bapanya menjadi pengerusi tetapi saham-saham dimiliki oleh bukan Melayu? Malah kerana itu jugalah sampai sekarang Anwar mengatakan DEB gagal, wahal yang gagal semasa zamannya menjadi Menteri Kewangan bukan zaman Daim dan bukan zaman Najib yang nampak lebih berganda-ganda hebat berbanding prestasi Anwar.

Kehebatan Anwar terselah lagi apabila Anwar seorang kaki judi, mengakibatkan negara kehilangan RM9.3 billion WANG RAKYAT “Anwar mesti mengakui punca terbesar kerugian adalah akibat permainan spekulasi mata wang asing yang gagal. Jelas, kerugian ini bukanlah atas kertas sahaja tetapi kerugian nyata yang ditanggung oleh rakyat jelata. Umat Islam terperanjat bagaimana Menteri Kewangan yang banyak bercakap tentang Islam boleh merestui permainan spekulasi seperti ini. Sedangkan secara jelas ia memperjudikan wang rakyat sebegitu banyak. Bahkan kami hairan kenapa beliau boleh merestui pendekatan Bank Negara yang amat merbahaya ini dan tidak mahu berterus-terang apabila ia menemui kegagalan. Siapa yang membaik pulih keadaan kalau bukan dengan kebijaksanaan Tun Dr Mahathir yang merupa PM zaman itu.

Ini kelebihan auta Anwar semasa menjadi Penasihat Ekonomi Singgit Selangor.
  • Hutang air Selangor cecah 1 billion hingga Syabas mengambil tindakan undang-undang. 
  • Projek pasir banyak dicuri dari menjadi hasil negeri. 
  • Ubahsuai pejabat Menteri paling murah RM300 ribu.
  • Gaji pokok Pengurus Besar PKNS RM 40,000 sebulan disamping kemudahan dan lain-lain elaun, 
  • Sewa tapak peniaga kecil PKNS naik 100% serta merta
  • Tanah wakaf sekolah agama pajak kepada tokey cina
  • Padang bola PKNS SS7 Kelana Jaya, dirampas buat pusat komosial.
  • Pecat Alam Flora sehingga sampah bersepah-sepah tidak terurus di serata Selangor.
  • Tidak tahu mencari sumber dana untuk melunaskan janji-janji PRU12.
  • Bagunan PKNS bakal tergadai.
Dimana yang dikatakan hebat sangat Anwar menjadi Penasihat Ekonomi Singgit. Selangor kalau tidak ada kerajaan Pusat yang kuat seperti sekarang alamat habislah tergadai segala benda.
Kita sebagai rakyat jangan jadi buta?

No comments:

Isu Terkini

get this widget here