Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 10 March 2012

Naik 7-13%, Makin Naik Biro Angkasa

Wah-wah kenaikan gaji hingga 7-13%, ramai yang tersenyum walaupun ada antara kakitangan yang tersenyum itu pro pembangkang. Ada dalam tersenyum kelegaan tapi mulut berkata tak cukup. Tidak kurang yang merintih masih terasa beban kerana potongan gaji dari Biro Angkasa mencecah 60% malah ada yang terlepas sampai 80%. Apa tak nya orang kita suka sangat berhutang tampa tujuan kerana nafsu. Maka masih ramai jugalah kakitangan yang tidak tahu kenang budi, tak tahu berterima kasih. Biasalah sendiri buat hal orang lain juga yang salah 

Kelihatan juga Anwar dan pasitikus PR yang tidak lepas perluang tumpang berbangga, konon-kononnya semuanya kerana penat lelah usaha mereka,. Wahal PM bersusah-payah umum kajian semula gaji kakitangan awam sejak Oktober 2011 sampai ke pembentangan Bajet 2012 yang bertemakan Bajet rakyat.

Semasa semakan kenaikan dalam linkungan 7-13%, langsung tidak kedengaran suara-suara pembankang, yang ada hanya sabotaj apa sahaja PM lakukan. Manakala Harakah mengeluarkan kenyataan Malaysia di Ambang Krisis Hutang pada 8 Oktober 2011. Memandangkan PRU13 dah dekat, puak-puak prasitikus pandai pula mengaku ini semua hasil usaha mereka.

Kakitangan awam jenis berhutang keliling pingang inilah paling mudah terpengaruh dengan dakyah Pakatan Haram. Akibatnya naiklah banyak mana pun, hutang makin tetap bertambah. Agak-agaknya mereka dah lupa dgn Hero Langgar Lari Tony Phua yang bercita-cita hendak kurangkan kaki-tangan awam. Apa nasib mereka kalau Pakatan Haram memerintah?


Apa-apapun tahniah kepada YA B PM, Datuk Omar Osman dan semua pihak yang terlibat atas pembatalan SBPA & penambahbaikan SSM dan kerajaan yang Menterjemahkannya ‘Belanjawan Transformasi untuk Semua Rakyat Malaysia’, sasaran Bajet 2012 ini adalah berusaha mencapai keseimbangan yang bakal memberikan kebaikan kepada pelbagai pihak. Beberapa aspek yang diberi keutamaan termasuklah janji kerajaan untuk memastikan terdapat keadilan sosial di samping mengukuhkan ekonomi bagi kesejahteraan jangka panjang untuk semua selaras dengan prinsip 1Malaysia iaitu Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.


Harap pertikan huraian belanjawan tranformasi tidak terhad setakat itu sahaja, tapi lebih menyeluruh kepada golongan bukan kakitangan awam tidak makan hati kerana terpinggir.



No comments:

Isu Terkini

get this widget here