Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Saturday 14 April 2012

Belia Berdemo Minta Halalkan Duit Curi Beli Handphone


Orang ramai terkejut!! dengan sikap penampilan hampir 500 orang belia mula hilang kawalan perasaan. Apabila tuntutan wang yang mereka gunakan untuk beli handpone, iPad dan berbagai-bagai lagi, semata-mata untuk dijoli, tidak boleh dihalalkan. Alasan mereka itu adalah hak mereka untuk menggunakan semua wang-wang kutipan cukai kerajaan, semata-mata membolehkan mereka bersukaria tampa perlu ada apa-apa tangungjawap untuk membayar semula duit yang mereka gunakan, walupun duit itu sepatutnya digunakan untuk berlajar.


Inilah gaya generasi baru kita yang semakin lemak dan manja. Walaupun bukan kesemua tapi Mahasewel ini, adalah antara CGPA hendak capai 3.0 pun susah. Waktu untuk memohon bantuan pinjaman PTPTN bukan main melurut sampai lembut. Bila dah dapat duit dalam tangan, bukannya hendak gunakan untuk kepentingan dan keperluan pengajian tetapi belum apa-apa sudah beli iPad, handpone malah ada juga beli kain baju dan joli masuk pub sana sini pun ada.

Itu yang belum cerita kaki mat rempit dan sebagainya. Waktu berlajar pulak asik bercinta dan berpolitik entah kemana. Orang ke kelas mereka panjat pagar, orang buat mengulangkaji mereka kalut buat poster itu ini. Bila time kelas mata terlelap terbuka sebab semalam banyak main facebook, kono facebooker Pakatan Haram dan kalau tak bercinta sehari-hari. Akhirnya kemana semuanya kalau tidak melingkup, kalau adapun lulus cukup-cukup makan. Yang paling menarik kena buang terus atau gantung semeter!

Bila keputusan cukup-cukup makan perluang untuk mendapat kerjapun tunggulah masa mana-mana syarikat pelukan tenaga tambahan yang gajipun cukup-cukup makan.

Setelah semasa berlajar banyak main-main, masa kerjapun jadi haru-biru sebab susah hendak menyelesaikan sesuatu tampa kerap merujuk, kerana ada yang tidak faham dan ada yang tidak pasti untuk membuat tindakan. Akhirnya prestasi kerja pun cukup-cukup jalan, silap-silap kena buang. Puncanya masa berlajar tidak mahu ambil faham ilmu yang diperlukan masa bekerja nanti! Ataupun kebanyakan semasa berlajar, suka buat kerja copy and paste bila masa masuk bidang kerja, kalau hari-hari asik copy and paste mana hendak ada pembaharuan? Akhirnya mula cari alasan hendak minta halalkan duit PTPTN yang dijolikan dan bukan hendak menyesal yang dulu salahgunakan wang pinjaman yang bukan-bukan. mana hendak berkat berlajar.

Kena pula yang mengetui Mahasewel ini adalah adam Adli yang baru lepas kena sedas-dua sebab menyebok hal kediaman orang lain di Kerinchi! membawa semua Mahasewel terikut berdemo Minta Halal Duit Curi Beli Handphone.

Kumpulan Mahasewel, sebelum berhimpun di Dataran Merdeka, berkumpul di kawasan Masjid Jamek dan kemudian di pekarangan Kompleks Sogo, Jalan Tuanku Abdul Rahman sekitar jam 2.30 petang mendengar ucapan beberapa pemimpin pelajar dan pemimpin Pakatan Haram termasuk Nurul Izzah Anwar dan Tian Chua, masing-masing Naib Penghasut Mahasewel.

Bagus sangatlah jadi pengikut Anak Papa Biseksual. Cun sangat meliwat kesemua mahasewe!

1 comment:

Anonymous said...

ha ha ha....kes saifool x bole jln,kes video sex pon x jln, ni kes biseksual pulak...lepas ni kes anwar tukar jantina pulak.nasib baik saifool x kena bom mcm altantuya.kui kui kui

Isu Terkini

get this widget here