Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 22 May 2012

Nurul Izzah Salah Beza Antara Patah Hati Dengan Makan Hati Sampai Tersindir Diri Sendiri

Nurul oh! Nurul Izzah! Biar patah hujah, jangan patah hati atau Nurul Izzah Salah Beza Antara Patah Hati Dengan Makan Hati Sampai Tersindir Diri Sendiri. Inilah ceritanya Nurul Izzah makan hati dan sakit hati dengan melihat perbezaan Bersih 3.0 dan Himpunan Gelombang Merah. Nurul Izzah berkarya dengan rangkap dalam Sinar Harian
"Akal membezakan antara manusia dan haiwan, berfungsi untuk berfikir dan menilai sesuatu secara logik. Hati pula tempat letaknya perasaan dan penilaian menggunakan emosi hati nurani." Pun begitu, jika akal tidak digunakan secara optimum dan berkesan, kita boleh saja dipermainkan oleh perasaan, jatuh ke dalam kancah emosi tidak terkawal.
Huhh sedap ayat mengutuk UMNO BN tu! Tetapi kalau diteliti balik rangkap tersebut amat sesuai ditambahkan dua tiga perkataan pelengkap bergini

"Akal membezakan antara manusia Bersih 3.0 dan haiwan, berfungsi untuk berfikir dan menilai sesuatu secara logik. Hati pula tempat letaknya perasaan dan penilaian menggunakan emosi hati nurani ketika merusuh bertindak ganas." Pun begitu, jika akal tidak digunakan secara optimum dan berkesan, kita boleh saja dipermainkan oleh perasaan, jatuh ke dalam kancah emosi tidak terkawal
Ayat asal seolah mengambarkan Perhimpunan Gelombang Merah ganas mengatasi Himpunan Bersih 3.0. Hakikatnya rakyat nampak perbezaan antara kedua-dua himpunan ini dari segi lokasi dan corak pelaksanaan. Kalau mengikut Bersih penuh dengan hasutan memberontak yang bermula berminggu-minggu sebelumnya semata untuk menentang menjatuh kerajaan sedia ada melalui kegiatan yang membabitkan keganasan.

Ini berbeza pula dengan Himpunan Gelombang Merah yang tidak membabit kerosakan harta benda dan kecederaan pihak berkuasa dan orang awam.

Huhh nampak sangat Nurul Izzah Salah Beza Antara Patah Hati Dengan Makan Hati Sampai Tersindir Diri Sendiri, kerana Nurul Izzah terlupa emosi kumpulan mana yang sepatutnya dikatakan jatuh ke dalam kancah emosi tidak terkawal
Lihat rangkap seterusnya - Sering kita berdepan hujah-hujah intelektual untuk menjustifikasikan sesuatu yang batil seperti fahaman-fahaman palsu. Ini berlaku pada zaman feudal, Nazi, komunis, Aparteid dan nasionalisme jingoistik apabila hujah-hujah logikal dihasilkan bertujuan mengagung, mempertahan mahupun mempromosikan fahaman-fahaman palsu ini.
Ini adalah hujah yang paling tepat buat Pakatan Rakyat yang bersusah payah berbulan-bulan mengapi-apikan rakyat dengan berdepan hujah-hujah intelektual untuk menjustifikasikan sesuatu yang batil seperti fahaman-fahaman palsu. Ini berlaku pada zaman feudal, Nazi, komunis, Aparteid dan nasionalisme jingoistik apabila hujah-hujah logikal dihasilkan bertujuan mengagung, mempertahan mahupun mempromosikan fahaman-fahaman palsu ini. 

Untuk membangkit salah pertimbangan rakyat dan tabsud membuta tuli menyertai Himpunan Bersih 3.0 hingga berlaku adengan-adengan keganasan yang dihalalkan melalui fatwa Nik Aziz dan Perasit Islam Semalaysia dengan konsep fisabilillah kepada perjuangan Ambiga. Nampak tak yang Nurul Izzah Salah Beza Antara Patah Hati Dengan Makan Hati Sampai Tersindir Diri Sendiri
Seterusnya - Kedua, hujah negara akan bankrap jika pembangkang memerintah juga tidak masuk akal dan menutup hati daripada hakikat bahawa majoriti rakyat masih miskin manakala majoriti menteri Kabinet, keluarga dan kroni adalah jutawan belaka.
Ketika ini iklim ekonomi dengan hutang negara 53 peratus KDNK apabila ditambah dengan hutang isi rumah 70 peratus KDNK menjadikan jumlah RM1.1 trilion - ketirisan ekonomi yang dianggarkan juga melebihi RM1 trilion dan keperluan pelaburan RM1.4 trilion untuk menjayakan program-program ETP kerajaan - memperlihatkan kita sudah melangkau ‘krisis ekonomi bertrilion’ - di mana kos sara hidup meningkat tetapi tangga gaji hanya meningkat 2.6 peratus secara purata setahun dengan jurang kemiskinan tertinggi di Asia Tenggara pada 0.46 mengikut indeks GINI - membuktikan BN dan bukan Pakatan Rakyat yang akan membankrapkan negara.
Kenapa Nuril Izzah berasa terancam sangat dengan program-program ETP kerajaan? Hingga menyebabkan mereka mencipta angka-angka membangkrapkan negara? Kenapa bila soal kejayaan kerajaan dibawah Najib Razak dikaitkan dengan membangkrapkan negara?

Dalam masa yang sama Anwar Ibrahim melaungkan-laungkan di siri ceramah janlanannya dengan Petronas mempunyai keuntungan 80 bilion setahun dan beluim termasuk sumber felda dan industri perdagangan yang lain. Hingga Anwar berkata dia mampu! jika menawan Putrajaya dan keesokan harinya Anwar akan umumkan harga minyak turun, air percuma, wifi percuma dan pendidikan percuma dari tadika sampai menara gading. 

Bolehkah Nurul Izzah fikirkan balik samada Nurul Izzah tersindir Pakatan Rakyat atau kaki pembelit hinggakan Nurul Izzah Salah Beza Antara Patah Hati Dengan Makan Hati Sampai Tersindir Diri Sendiri.

Kalau sesiapa yang mahu berfikir nampak tak apa bezanya antara diperkatakan Nurul Izzah dengan Anwar Ibrahim. Siapa yang paling beresiko membankrapkan negara kalau bukan Pakatan Rakyat dibawah pimpinan Anwar Ibrahim yang merupakan Penasihat Seringgit Selangor. Pemberhasilan utama Anwar sekarang adalah pecah palak mikir bagaimana hendak menyelesaikan masalah sampah hingga boleh membunuh rakyat Selangor? klik rujuk sini

Kalau isu sampah Selangor sudah Pecah Palak Mikir apatah hendak mempertaruhkan berbilion-bilion dana kerajaan untuk janji-janji yang sekadar seronok sendiri? layak ke wahai Nurul Izzah Salah Beza Antara Patah Hati Dengan Makan Hati Sampai Tersindir Diri Sendiri bukan?

Hehehehe lawak betul Patah Hujah si Nurul Izzah Patah Hati kerana mereka tidak mampu dan punyai idea menyaingi Najib Razak. Nurul Izzah Makan Hati kerana Himupunan Gelombang Merah lebih banyak mendapat pujian rakyat berbanding Bersih 3.0 terlampau dikutuk dicaci akan mencetus penyebab keganasan yang tidak tidak terkawal. Akhirnya segala karyanya sekadar Menyindir Diri Sendiri hingga terpalit kepada Anwar Ibrahim dan seluruh Pakatan Rakyat.

No comments:

Isu Terkini

get this widget here