Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday 13 July 2012

Fenomena Artis Menjadi Ulama Segera Sambil Menutup Aib Silam

Bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan! Berlumba-berlumba artis tampil mendabik dada mengaku lebih islam setelah menyertai PAS. Malah dengan menyertai PAS mereka mempunyai hak untuk menghina dan mencaci sesiap sahaja sambil menutup aib mereka yang lampau. tetapi jika ada individu lain tampil membuka aib dimasa lampau artis tersebut, mulalah mengulupur menuduh orang bergitu bergini, wahal artis tersebut tidak sedar yang dirinya terlampau banyak dosa-dosa lampau yang tidak sesuai dijadikan tauladan. Itulah Fenomena Artis Menjadi Ulama Segera Sambil Menutup Aib Silam

Kalau hendak bertaubat bertaubat, bersyukur kerana mendapat hidayah walaupun dengan apa carapun tetapi bukan bermakna mempunyai lesen mencaci orang-orang lain. Semakin melalut Fenomena Artis Menjadi Ulama Segera Sambil Menutup Aib Silam kerana bukan membantu tetapi menambah huru-hara.
Fenomena artis mahu bertaubat sering diperguna oleh golongan tertentu. Sehinggakan ada yang "pencen" dari menjadi artis lalu menjadi "ustaz segera" atau "ustazah segera" mahupun ada juga yang menjadi "ulama segera". Bila masa mereka menuntut ilmu sehingga diberikan pentas untuk mengajar masyarakat berkenaan ilmu yg mereka sendiri tidak pelajari.?? 

Ada juga menjadi ustaz lalu orang lain pula dikafirkannya. Ada juga mengambil kesempatan mempergunakan artis yg mahu bertaubat ini sebagai pencetus populariti untuk diri mereka sendiri. Ada yang suka-suka petik hadith yang dia sendiri tidak mendalaminya lalu tak semena-mena men-dhaif-kan hadith yg berkurunnya sahih. Hairan.. hairan.. hairan..


1 comment:

Anonymous said...

MUNGKIN ARTIS INI SUDAH MERASA TAKUT DENGAN PEMBALASAN TUHAN DIAKHIRAT LANTARAN DOSA DOSA LALU BAIK DOSA BESAR MAUPUN KECIL LALU MENERJAH CARA BAGI MENEBUS KESILAPAN.CUMA YANG SALAHNYA IALAH SILAP CARA BERTAUBATNYA ITU....APA KAH CARANYA DENGAN MELALAK DIATAS PENTAS DENGAN MENUDUH KERJAAN TIDAK BETUL ITU DAPAT KEAMPUNAN ALLAH...BERHENTILAH..CARILAH GURU YANG MURSYIK ,BAWALAH DIRI KEHADAPAN ALLAH,BACA QURAN,BANYAKKAN ZIKIR DAN ISTIRFAR....MOGA ALLAH AMPUNKAN DOSA LALU KITA....AMIN

Isu Terkini

get this widget here