Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday 14 September 2012

Bukti Terlunjuk Soros Diakui Suaram

Nampaknya cerita mengenai dana Suaram disalurkan oleh Soros bukan lagi satu persepsi! Sebaliknya adalah kebenaran yang diakui oleh orang kuat Suaram sendiri Pengarah Kua Kia Soong. Menurutnya 
Berkenaan Soros, Kua berkata jutawan itu mempunyai hak untuk menyalurkan wang kepada sesiapa yang difikirkannya sesuai.
'Soros menggunakan wang sendiri'

"Apa yang tidak kena dengan George Soros? Apa sahaja Soros buat bukan urusan kami. "Dia tidak menggunakan wang rakyat AS atau Hungary. Dia menggunakan cara tersendiri ... "Tambah Kua . sumber Suara Sarawak
Adakah rakyat Malaysia telah lupa siapakah George Soros. Seorang spekulasi mata wang yang berjaya menjatuhkan banyak negara Asia semasa krisis matawang1997 kecuali Malaysia. Dan kenapa rakyat Malaysia tidak boleh mempertikaikan  kepentingan George Soros sehingga sanggup menyalurkan dana besar kedalam tabung Suaram.  

Berdasarkan dokumen-dokumen bertarikh 17 Oktober 2007, 18 Disember 2008 dan 12 Februari 2010, dana berjumlah keseluruhan RM558,000 telah diterima SUARAM daripada OSI di New York di mana Soros ialah pengasas dan pengerusi NGO terbabit.

Dimana pula letaknya salah guna kuasa kerajaan dalam menyiasat hal ini seperti yang cuba diputar-belitkan oleh Kua Kia Soong. Sedangkan mereka mendapatkan bantuan asing untuk tujuan mengkucar-kacirkan keamanan negara ini.

Perlu difikirkan oleh rakyat Malaysia, adakah kita wajar mempercayai bulat-bulat cerita-cerita karangan yang di bawa Suaram untuk menjatuhkan Perdana Menteri? 

Adakah kita menilai setiap cerita yang dibawa Suaram terutama kes Scorpene, harus dipercayai sambil menidakkan siapa penyumbang diberlakangnya seperti George Soros? Wajar kita ketepikan soal itu tampa ada sebarang perasangka terhadap helah menjatuhkan negara ini?

Malaysia pada rakyat mungkin adalah biasa, Tetapi tidakkah rakyat Malaysia mahu berfikir bertapa hebatnya negara ini dari pelbagai sektor pesat mebangun. Malah menjadi idola dan  panduan buat negara-negara lain terutama dari golongan negara ketiga dan islam.

Merujuk kepada kes Scorpene! Satu persoalan! kenapa sepina kepada Najib Razak yang kononnya telah dikeluarkan Mahkamah Perancis sudah melebihi 4 bulan tampa sebarang tindakan. Adakah semua ini hanyalah satu karangan cerita yang terbantut! Sedangkan kalau ini benar berlaku, Masakan Anwar Ibrahim membuang masa kerana ini cara mudah dan boleh menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional dari pelbagai cara tampa perlu memasuki medan PRU13.

Juga menjadi persoalan! mustahil ke tidak yang George Soros juga mempunyai kemampuan untuk mendapat pengaruh dalam Perancis. Iaitu urusan mencari Sepina mengenakan Najib Razak?

Manakala! jika benarlah Spina itu ujud! bukankah George Soros juga mampu memperolehi kuasa tekanan dari badan-badan dunia yang besar dari pelbagai badan, untuk tampil mendesak kedudukan Najib Razak. Tetapi ini tidak berlaku.

Jadi dimana letaknya penilaian rakyat Malaysia terhadap karangan dalam kempen menjadikan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri. Adakah kita langsung tidak mahu berfikir  atas kemungkinan apakah, penyebab minatnya George Soros  untuk menyumbangkan dana yang besar buat Suaram. 

Kalau kempen Anwar Ibrahim sebagai PM berjaya. Tak akanlah George Soros sekadar hanya tolong kawan! Tidak adakah habuan sebagai imbal balas dari jasa-jasa George Soros. Andailah ada hidangan tak akanlah George Soros makan ikan bilis

Yang kita tahu, fungsi Suaram bukanlah sekadar isu Scorpene! juga terbabit di dalam siri Bersih hingga berlaku pelbagai aktiviti keganasan semasa demotrasi bersiri Bersih dan himpunan hijau menentang Lynas. Semuanya asalkan polis tersalah ambil tindakan dan kalau boleh berlaku banyak keganasan polis terhadap orang awam. supaya lebih banyak dan mudah kuasa asing masuk campur. Alhamdulillah negara kita tidak terlajak sehingga peperangan saudara seperti dunia luar.

Adakah ini juga belum cukup untuk ditafsir dan dikaitkan dalam penilaian mata hati rakyat Malaysia! untuk mencari jawapan apa tujuan sebenarnya Suaram dan kenapa George Soros bergitu berminat untuk menyumbang dana kepada Suaram

Adakah kerana Anwar Ibrahim pandai berpidato sambil mencaci mana-mana individu sesuka hati tampa perlu sebarang bukti, di atas pentas ceramah serata Malaysia. Ini yang membuat rakyat kebutaan dan mempercayai bulat-bulat ayat usaha dan janji mulut Anwar Ibrahim. Kalau bergitulah tidak hairanlah amalan Suaram dikaburkan Anwar Ibrahim.

Sebenarnya Suaram bertindak menjatuhkan pengaruh Najib Razak yang sedang kerja kuat untuk merialisasikan Janji Ditepati dan Tranformasi Kerajaan. Puncanya Anwar tidak akan mungkin mampu menyaingi kemampuan bekerja seperti Najib Razak.

Oleh itu, jika Suaram berjaya menjatuhkan kredibiliti Najib Razak sudah tentulah dengan mudah akan menaikan imej Anwar Ibrahim sebagai pergantinya. Mungkin ini faktor bertambah minatlah George Soros! Apatah dia juga sedar Anwar Ibrahim adalah manusia yang mudah diperalat pada masa depan.

Apatah juga tahap kredibiliti Anwar Ibrahim sebenar cukup teruk, tampa sokongan PAS, DAP, Suaram termasuk banyak lagi NGO haram dan sokongan dana bangsa asing termasuk Soros. Tentu mustahil memulihkan imej Anwar dengan secepat mungkin.

Bagaimana dengan rakyat dari aliran PAS yang terlampau taksub kepada ketua-ketua mereka. Adakah mereka menganggap kehadiran Anwar hanyalah sebagai laluan mudah. Walaupun hampir separuh dari mereka kuat menyimpan rasa syak kepada Anwar Ibrahim.  Tetapi atas dasar membolehkan PAS mencapai cita-citanya dan yakin PAS akan dapat membendung dari gejala buruk setelah sampai ke Putrajaya. Maka ramai pakat-pakat pejam mata walaupun sakit tidak terkata.

Adakah bergitu mudah kita menolak resiko api dibawa Suaram! Atas hanya kerana taksudkan  Parti? Adakah ini cara rakyat Malaysia meletakan rasa sayang dan tangungjawap memelihara tanah air, cukup sekadar berharap kepada orang-orang yang hanya pandai membawa cerita berdebu daripada menilai tahap ketokohan pemimpin yang sentiasa bekerja demi merialisasikan janji dan tanggungjawap, sambil berpegang teguh kepada amanah agama bangsa dan negara.

Kalau difikirkan semulapun Anwar Ibrahim bukanlah orang yang penah tunaikan janji malah terang-terang kencing berdiri kepada rakyat pun ada. Kalau tidak percaya carilah Youtube Kampung Buah Pala dan adakah itu juga kita perlu ketepikan termasuk janji-janji PRU12 di Selangor, semata-mata percaya buah cerita wayang Anwar Ibrahim.

Bagi golongan Ultra Kiasu termasuk Kua Kia Soong tentulah ini bukan ancaman kerana mereka dari golongan yang memanopoli segala kekayaan Malaysia melebihi kaum melayu, india dan lain-lain kaum. Malah mereka juga mempunyai kapasiti modal yang besar. 

Jika penaklukan kuasa asing berlaku, bukannya merugikan apa-apapun buat mereka malah  tidak mustahil akan berkali-ganda lagi menguntungkan mereka, Ia bakal berlaku apabila hak-hak islam, melayu dan bumiputra tergugat dari kemasukan kuasa asing. Jangan bermegah fikirkan sangat! yang kita masih ada Institusi Raja yang boleh mengawal keadaan. kerana kalau sudah terjatuh kepada pengaruh kuasa asing tiada apa yang mustahil untuk berubah. 

Kalau tidak cukup percaya saksikanlah kejatuhan negara islam yang lain. Semuanya berpunca dari kemasukan pengaruh kuasa asing! hingga sekarang sudah banyak diantaranya menjadi boneka kuasa asing. Rakyat merempat manakala kekayaan disalur keluar oleh kuasa asing. Emm!! adakah ini gambaran menarik buat bangsa asing menanam modal dalam agenda petukaran rejim di negara ini.

Sayangnya semuanya ini dipandang rendah oleh kebanyakan rakyat Malaysia. Kerana kebanyakan rakyat terutama dari golongan Pakatan Rakyat berfikir dengan meletak parti sebagai pemacu akal. 

Kalau inilah yang berterusan berlaku! benarlah langkah moyang kita mengcipta lagu Anak Kecil Main Api sebagai amaran kepada generasi kita yang hanya kenal kemerdekaan dari kaca tv sahaja. 

Biarlah kita PecahPalakMikir demi mengjaga kepentingan dan warisan kepada anak genarasi kita! Tetapi bukan sebagai perosak, pengkhianat permutus amanat warisan moyang yang bermandi darah memerdekaan penghidupan kita sekarang.

Anak kecil main api 
Terbakar hatinya yang sepi 
Air mata darah bercampur keringat 
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya-raya 
Tergadai seluruh harta benda 
Akibat sengketa di antara kita 
Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita 
Warisan berkurun lamanya 
[ Anak Kecil Main Api lyrics found on http://lyrics.my
Hasil mengalir ke tangan yang lain 
Kita kan merintih sendiri

Jangan buang waktu lagi 
Majulah raih sebuah mimpi 
Hapuskan sengketa 
Teruskan usaha 
Kita kan gagah di nusantara

Kita kan gagah di nusantara 
Kita kan gagah di nusantara 
Kita kan gagah di pentas dunia

No comments:

Isu Terkini

get this widget here