Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Friday 14 September 2012

Kenapa Nik Aziz Lari Dari Berdebat Dengan Hamba Allah Ini?

Adus bukankah Nik Aziz seorang yang amat hebat dengan pengetahuan Agamanya? tetapi kenapa lari...

Bukankah Nik Aziz juga mampu berhujah dengan lantang dalam apa jua ilmu dunia dan kadang-kadang melebihi ilmu Tun Dr Mahathir (Kalau tidak masakan semua kerja Tun Dr Mahathir buat dipertikaikan). Hairan kali ini terkelu!

Bukankah Nik Aziz juga amat hebat memberi ceramah sana-sini kepada berpuluh ribu pengikutnya tampa jemu! Kenapa kali ini terhenti!

Bukahkah nama Nik Aziz antara digembar-gemburkan oleh puak-puak sebagai ulamak paling berpengaruh! Kenapa kali tiada bukti tahap ketinggian pengaruh itu!

Bukankah juga Nik Aziz amat terkenal serata dunia kerana kehebatan ilmunya seperti mana di gembar-gembur pengikutnya di alam maya. Tetapi kenapa tahap terkenalnya kita tidak boleh memberanikan diri!

Sungguh hairan! Entah mengapa dengan hanya hamba Allah seorang ini telah mencabar Nik Aziz berdebat! Bukannya Nik Aziz patut menyahut tetapi melarikan diri tampa suara! tampa desakan pengikutnya! malah tidak ada seorangpun pengikutnya berani mendesak atau mencadangkan Nik Aziz terus berani diri, turun padang berdebat ilmu dengan hamba Allah.

Kalau hendak diikutkan hamba Allah ini bukanlah segah nama Nik Aziz ataupun sehebat Nik Aziz. Tetapi yang menghairankan kenapa yang seorang inilah Nik Aziz cukup takut!

Sedangkan selama ini dalam PAS mahupun Pakatan Rakyat sedang kecoh dengan mencabar kesana-kemari sehingga menjadi satu trend dalam mengjelang PRU13. Apahal pula yang boleh menghalang Nik Aziz turut serta ambil bahagian, demi membuktikan yang selama ini dia bercakap benar? 

Adakah Nik Aziz ketakutan dari pecahnya tembelang yang tidak diketahui umum atau Nik Aziz takut ilmunya tidak mampu menandingi ilmu hamba Allah ini. Hai tak patut pulak bukan! sebab Nik Aziz kan seorang ulama yang tersohor di serata dunia. Jadi adalah wajar Nik Aziz buktikan dia mampu berhujah dengan apa yang dirasa benar dari duduk bercakap sendirian didepan juru kamera sambil mempertikaikan orang lain. sekali-sekala tampil beri paku buah keras kepada hamba Allah ini.

Rasanya sudah tiba masa untuk Nik Aziz buktikan dan itupun kalau masih ada keberanian untuk tidak menjatuhkan air muka orang-orang PAS. Apa macam jangan PecahPalakMikir layan je debat dengan hamba Allah ini. Buktikan siapa Nik Aziz........ Ada berani!!

Dibawah ini menceritakan bagaimana mengundi DAP itu berdosa.

No comments:

Isu Terkini

get this widget here